Dezvoltarea durabilă e..." />

Dezvoltarea durabilă și logistica „verde”

Dezvoltarea durabilă este tema viitorului. Termenul a fost folosit pentru prima dată la conferința ONU de la Stockholm despre mediu, desfășurată în 1972. „Dezvoltarea durabilă” este un model de dezvoltare economică care se realizează fără epuizarea resurselor naturale.

Dezvoltarea durabilă afectează numeroase industrii, inclusiv logistica transporturilor. Pentru a reduce impactul emisiilor de mediu, majoritatea companiilor de logistică folosesc tot felul de tehnologii: de la software-uri speciale care novfică ruta cu cel mai mic procent de emisii de aer, până la mașini electrice și mașini cu eco-standarde corespunzătoare.

Conform statisticilor agenției internaționale de energie, transportul auto, aerian, feroviar și naval generează în medie 28% din emisiile de CO2 în atmosferă. Transportul rutier reprezintă 73% din emisiile toxice de la toate tipurile de transport. Datorită situației de mediu complicate, industria transporturilor din Europa pune în aplicare un set de măsuri destinate combaterii poluării mediului și reducerii emisiilor de substanțe toxice.

Potrivit lui Vladislav Aleinikov, șeful Departamentului de Calitate, Mediu și Siguranță la AsstrA-Associated Traffic AG, liderul acestei liste de măsuri este sistemul introdus de reglementare administrativă. Vladislav Aleinikov notează: „Facturile privind emisiile de CO2 ale UE pentru 2020 implică o taxă pe carbon și carburanți, precum și o taxă per camion, pe baza distanței parcurse. Acest sistem de acțiuni secvențiale prevede o reducere anuală a emisiilor de camioane CO2 în atmosferă cu 3%. Din 2030 vor intra în vigoare cerințe stricte, în baza cărora procentul de emisii de substanțe nocive ar trebui redus cu 30% față de 2021. Această măsură va duce la o creștere a costurilor de exploatare a vehiculelor vechi și va ajuta la accelerarea procesului de „ecologizare” a flotei de transport.

Taxa pentru camioane în funcție de distanța parcursă este un stimulent suplimentar pentru eficientizarea schemelor de livrare a mărfurilor. Introducerea taxei a dus la reducerea distanței de transport a camioanelor grele, care a crescut continuu în ultimele trei decenii.

Companiile de logistică și transporturi au depus eforturi suplimentare pentru îmbunătățirea performanței: rulajele vacante au fost reduse și s-a înregistrat o îmbunătățire a caracteristicilor de mediu ale vehiculelor utilizate. În plus, a fost redirecționat fluxul în favoarea drumurilor care nu percep taxe, ceea ce a scutit principalele autostrăzi.

Vladislav Aleinikov a concluzionat: „Grupul de firme AsstrA se angajează să respecte măsurile care vizează protejarea mediului. Este important pentru companie ca și partenerii să respecte cerințele specificate. Cu opțiuni la fel de rentabile, compania preferă livrările ecologice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

1 + 1 =