P..." />

“Dezmembrări camioane”, o soluție convenabilă peste tot în lume

Peste tot în lume un astfel de anunț înseamnă soluții convenabile pentru echiparea camioanelor cu piese de schimb second hand suficient de bune, cu cheltuieli convenabil de mici.

Americanii îi spun „truck salvage”, în Australia se folosește termenul general de “wrecking yard”, englezii preferă “scrapyard”, iar mai pe românește “dezmembrări auto” sau , mai specific, “dezmembrări camioane”.

De ce cumperi de la dezmembrări

Pentru posesorii de autoturisme soluția pieselor din dezmembrări este una atractivă, având în vedere prețul scăzut al pieselor și, nu în ultimul rând, posibilitatea de a găsi piese originale și de bună calitate, în condițiile în care piața de “auto parts” noi poate aduce și surprize neplăcute: piese false, făcute pe vapor sau prin China sau chiar piese originale, dar de mai slabă calitate pentru că, de exemplu, compania care deține licență de producție a optat pentru externalizarea fabricării, în China, la o o uzină de slabă factură.

Avantajul pieselor din dezmmebrari este încă și mai evident pentru posesorii de camioane. Aici avem de a face cu utilizatori profesioniști care au un business în domeniu: transport de marfă, construcții, agricultură și așa mai departe. Când faci afaceri, diferența de preț la piesele de camion poate face și diferența între tine și concurenții tăi. Business-ul acesta este exact ca celebra cursă de camioane din Raliul Dakar, numai că în afaceri nu câștigă cel care dă totul să ajungă la finish, ci tocmai cel care își controlează eficient banii și cheltuielile pe întregul an. Cum ar fi, cu piese noi, tu să gâfâi sub datorii, iar concurenții tăi, cu piesele second, să zburde la toți clienții tăi?

4 întrebări-cheie când cumperi de la dezmembrări

Când cumperi piese de camioane de la dezmembrări este bine, însă, să alegem un furnizor de încredere, autorizat și să punem cel puțin 4 întrebări esențiale:

1. Sunt piese originale?
2. Sunt piese testate ?
3. Vânzătorul oferă garanție?
4. Vânzătorul oferă posibilitatea de retur a piesei?

Dezmembrarea camioanelor – o activitate reglementată

Dezmembrarea mașinilor și folosirea pieselor rezultate nu sunt tipic românești, chiar dacă unii dntre noi ar fi tentați să creadă asta.

În toată Uniuea Europeană, inclusiv la noi, această activitate este reglementată strict de Directiva 2000/53/CE privind vehiculele scoase din uz, așa-numita directiva a sfârșitului de viață al vehiculelor.

“Statele membre iau măsurile necesare pentru a încuraja refolosirea componentelor care sunt adecvate refolosirii, recuperarea componentelor care nu pot fi refolosite, acordând întâietate reciclării când este posibilă din punct de vedere ecologic, fără a aduce atingere cerințelor privind siguranța vehiculelor și cerințele ecologice cum ar fi emisiile atmosferice și controlul poluării fonice”, prevede, printre altele, această lege europeană.

De aici și vestitul Program Rabla, introdus încă din 2006 în România, înainte de aderarea la UE.

Practic, în urma dezmembrărilor se pot reutiliza de la componente mai “soft”, cum sunt oglinzile sau jantele, până la componentele mai “hard”, ca sistemele de transmisie, elementele de caroserie sau motorizare.

O altă directivă europeană, 2005/64/CE, pentru omologarea autovehiculelor în ceea ce privește posibilitățile de reutilizare, reciclare și recuperare, stabilește și o listă de componente din dezmembrări care NU pot fi reutilizate la construcția de mașini noi:
• toate sistemele airbag (1), inclusiv perne de aer, elemente de acționare pirotehnice, unități de control electronic și senzori;
• sisteme automate sau neautomate de centuri de siguranță, inclusiv chingi, catarame, retractoare, elemente de acționare pirotehnice;
• scaune (doar în cazurile în care sistemele de ancorare ale centurilor de siguranță și/sau airbag-urile sunt încorporate în scaun);
• mecanisme de blocare a direcției care acționează asupra coloanei de direcție;
• dispozitive de imobilizare, inclusiv transpondere și unitățile electronice de control;
• sisteme pentru tratarea emisiilor (ex. convertoare catalitice, filtre de particule);
• amortizoare de zgomot la evacuare.

În România, centre de dezmembrarare a camioanelor nu sunt foarte multe, pentru că nici piața nu este tocmai mare. Și în cazul acesta, însă, cei interesați pot găsi cel mai ușor un astfel de centru căutând pe internet în site-uri de profil.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

fourteen + 16 =