N..." />

Debitul Dunării loveşte afacerile transportatorilor de marfă

Nivelul ridicat al Dunării în Germania, Austria, Slovacia şi Ungaria şi restricţiile de cir­cu­laţie impuse de autorităţile de acolo au blocat mai multe nave româneşti încărcate cu marfă, ceea ce le provoacă transportatorilor pierderi de milioane de euro. foto

„Este o situaţie grea. Un convoi format din două nave cu marfă este blocat în Ger­ma­nia, 60 de barje şi trei împingătoare sunt blo­cate în Ungaria, 20 de barje şi 3 îm­pingătoare sunt blocate în Serbia, două îm­pingătoare şi 10 nave sunt blocate în Austria, iar un împingător şi cinci nave sunt blocate în Slovacia. Ne-am mai confruntat cu astfel de situaţii, însă niciodată la acest nivel”, a spus Constantin Hărţan, directorul general al Navrom Galaţi, cel mai mare trans­por­tator de marfă pe Dunăre, cu afaceri de 50 de milioane de euro şi 7 milioane de tone de marfă transportate anul trecut. 

Navrom face parte din grupul TTS, unul dintre cei mai mari operatori de transport din România de pe segmentul de transport integrat naval, fluvial şi feroviar, controlat de omul de afaceri Mircea Mihăilescu. Regensburg (Ger­mania), Krems (Austria), Bratislava, Dunaujvaros (Ungaria) sunt câteva din punctele în care navele Navrom sunt blocate.

În Germania, Slovacia, Austria şi Serbia autorităţile au oprit circulaţia navală, po­trivit reprezentantului Navrom. Dunărea repre­zintă „coloana vertebrală“ a trans­por­tului pe apă în Europa, milioane de tone de marfă fiind transportate anual pe fluviu… citește tot pe www.zf.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

six − one =