De Pretto (IRU): „Ţările UE trebuie să ia o lecţie de la statele BRIC”

Canadianul de origine italiană Umberto de Pretto, secretar general al IRU începând cu 1 iunie 2013, deschide în această toamnă rubrica Sensul mişcărilor, care va aduna în paginile sale idei şi viziuni oferite de cele mai importante personalităţi internaţionale din industria Transporturilor. Interlocutorul invitaţilor speciali va fi Daniel Mazilu, Subsecretar general al ARTRI.

IRU este într-o stare permanentă de adaptare la realitățile contemporane. În opinia dumneavoastră, care sunt provocările majore ale timpului nostru?
Deși nu este tocmai o provocare nouă, specifică numai generației noastră, aş vrea să îi spun acestei provocări, la care mă gândesc, comunicare. Nu în termeni de tehnologie, pentru că avem toate dispozitivele necesare pentru a comunica unii cu alţii 24 de ore din 24, şapte zile din săptămână, ci mai degrabă în termeni de cooperare și de a vedea lucrurile dintr-o perspectivă comună, pentru a crea astfel climatul necesar de dialog.

Aspectele politice și economice ale lumii continuă să fie reconfigurate dramatic și fiecare guvern, organizație, companie și conducător auto este confruntat cu realitatea acestor schimbări în lumea sa şi în domeniul său, precum și cu nevoile specifice. Provocarea pentru IRU și rolul acesteia, de voce la nivel mondial a industriei de transport rutier, este de a asculta şi de a converti, creînd şi consolidând parteneriatele cu acţionarii interesaţi de la toate nivelurile, astfel încât toată lumea să beneficieze de pe urma acestei metode de lucru.

Nivelul de cooperare în lumea de azi nu este suficient și singuri nu putem realiza nimic. Dar nici o provocare nu este prea mare dacă perseverăm în punerea în aplicare efecetivă şi eficientă a motto-ul nostru: „Lucrând împreună pentru un viitor mai bun”, astfel încât să ne putem atinge obiectivele noastre economice, sociale și de mediu comune.

Transporturile sunt un indicator foarte bun pentru economia și stabilitatea socială. În 2014, vedeţi o cale de ieșire de o recesiune în Uniunea Europeană sau va avea loc o adâncire a recesiunii, din cauza șomajului și a conflictelor din întreaga lume?
Aveţi sută la sută dreptate afirmând că transportul rutier este un excelent indicator pentru economie și pentru stabilitatea socială. De fapt, transportul rutier este seva vieţii în toate economiile și un instrument de producție vital, care conduce progresul economic, social și de mediu. Țările BRIC înțeleg acest fapt. Aceasta este motivul pentru care ele depășesc ca performanţă Uniunea Europeană în ceea ce privește PIB-ul și creșterea economică a sectorului în tone transportate.

Țările UE sunt, din păcate, se îndreaptă în anul 2014 spre dublă recesiune, conform ultimilor indicatori economici IRU pentru transportul rutier. Este adevărat că șomajul și conflictele contribuie la adâncirea recesiunii, dar este vorba şi despre o lipsă de inovații de sistem și investiții majore în instrumente de producție, inclusiv la întreprinderile mici și mijlocii, cum ar fi companiile de transport rutier. Țările UE au o cale de ieșire din această recesiune, dar trebuie să ia o lecție de la statele BRIC, pentru că acestea sunt cele care au acum cu o creștere economică importantă.

Care sunt obiectivele majore ale IRU pentru anul 2014 și cât de mult sprijin veţi aştepta de la membrii IRU și de la partenerii internaționali?
Scopurile și obiectivele noastre sunt simple, dar dificil de realizat. Ne-am dori ca fiecare regiune din lume să beneficieze de experienţa de mai mult de 65 de ani a IRU în facilitarea și securizarea comerțului și transportului rutier internațional. Avem o serie de proiecte inovatoare, pentru a ne ajuta să realizăm aceste obiective, cum ar fi predeclaraţiile electronice TIR (TIR-EPD) Green Lane și modelul Highway Initiative (MHI), pentru dezvoltarea infrastructurii auxiliare.

Campania noastră Smart Move, pentru a dubla folosirea transportului în comun de pasageri este, de asemenea, în plin avânt. Urmatorul nostru pas în anul 2014 este să îi aducem pe toți membrii IRU și partenerii internaționali în conducere, astfel încât să putem împreună să dăm un impuls puternic împreună, la cel mai înalt nivel politic, pentru a comunica rolul vital al acestor proiecte în facilitarea şi securizarea transportului rutier internațional. Procedând astfel, aceasta va permite transportului rutier să stimuleze dezvoltarea economică şi socială, progresul, prosperitatea și în cele din urmă pacea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

one × 1 =