De la 1 ianuarie 2016, Ucraina și Moldova vor stopa transportul feroviar de mărfuri prin Transnistria

Autoritățile de la Tiraspol sunt îngrijorate de scăderea volumului de transport de mărfuri pe cale ferată de la 1 ianuarie 2016, odată cu intrarea în vigoare a deciziei Guvernelor de la Kiev și Chișinău de a suspenda importul și exportul feroviar de mărfuri via Transnistria. foto

Potrivit agenției de știri RIA NOVOSTI, așa-numitul interimar de la ministerul afacerilor externe din Tiraspol, Vitalii Ignatiev, a declarat că decizia Ucrainei și Moldovei de a modifica traseul trenurilor marfare de la începutul anului viitor va provoca pierderi pentru regiunea transnistreană.

Ignatiev susține că Ucraina și Moldova vor importa și exporta mărfuri pe cale ferată doar prin două puncte de trecere a frontierei, nu prin patru, ocolind Transnistria. „Această situație ne va pune într-o situație economică foarte dificilă, va elimina orice posibilitate de a utiliza materialul rulant și va duce la pierderi și costuri de natură economică și logistică”, a declarat Ignatiev.

Pierderile estimate ar putea fi de 4 milioane de dolari pe an.

Administrația de la Tiraspol va contesta decizia la reuniunea în formatul de negocieri 5+2 (Moldova, Transnistria, Rusia, Ucraina și OSCE în calitate de mediatori, UE și SUA – observatori).

În prezent, Ucraina și Republica Moldova lucrează la reabilitarea porțiunii de cale ferată Basarabeasca-Berezino, ceea ce ar permite transportul direct de mărfuri din Moldova spre porturile din regiunea Odesa.

1 comment

  1. Andru

    În privința Georgiei și a Ucrainei, totul este în regulă, normal și necesar. În ceea ce privește Regiunea separatistă Kosovo, auto-intitulată ”țară”, nu înțeleg… De ce Kosovo și nu Corsica? De ce Kosovo și nu Sardinia sau Tirolul de Sud? Și exemplele pot continua…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

three × 3 =