Circulatia pe Autostrada..." />

De ce se tot rupe Autostrada Soarelui?

Circulatia pe Autostrada A2 Bucuresti-Constanta a fost deviata marti, pe 17 iulie, din cauza ca, pentru a doua oara in ultimele 2 luni, placile de beton din carosabil s-au ridicat brusc, dand nastere unor denivelari periculoase pe carosabil.

Compania de Autostrazi a remediat problema in cateva ore si a redeschis circulatia, dar informeaza ca incidente similare ar mai putea aparea, cel putin pana cand drumul va fi modernizat.

De ce am ajuns sa circulam in conditii improprii chiar si pe putinele autostrazi pe care le avem a explicat pentru Ziare.com purtatorul de cuvant al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Serbanescu.

„Cei 40 de kilometri din A2 pe care risca sa apara astfel de probleme (cei de la intrare/iesire din Bucuresti – n.red) au fost proiectati inainte de 1989. Pe vremea aceea, se considera ca betonul e cel mai bun material din care poti construi o autostrada. Acum facem autostrazi cu terasament si covor asfaltic, dar pe atunci se considera ca betonul e solutia ideala.

Ce-i drept, betonul e bun si rezistent. Doar ca intretinerea unei autostrazi din beton e foarte dificila. Placile au 6 metri lungime si au intre ele rosturi, umplute cu un soi de mastic siliconic. La caldura, placile se dilata.

In cazul in care dilatarea e pronuntata, se pot intampla 3 lucruri: placile cobora, se inalta brusc sau imbinarea dintre ele pocneste, in zona rosturilor. Forta cu care placile se imping, la dilatare, e foarte mare, ajungand la 8.500 de kilograme pe centimetrul patrat.”

Citeste tot aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ten − two =