Dan Şova vrea să-i plătească noului constructor al Autostrăzii Transilvania cât Bechtel

Finalizarea celor 60 de kilometri din Autostrada Transilvania, dintre Borş şi Suplacu de Barcău, a fost scoasă la licitaţie de CNADNR pentru 219 – 263 de milioane de euro.

În urmă cu un an, sub conducerea lui Dan Sova, CNADNR a reziliat contractul cu firma americană Bechtel pentru tronsonul de autostradă în cauză, pentru că oficial suma necesară finalizării era de 250 de milioane de euro şi a fost considerată neacceptabilă de către autorităţi.

Pentru reziliere, statul român a plătit Bechtel despăgubiri de 38 de milioane de euro, iar de atunci şi până la relicitarea contractului a trecut un an, timp în care lucrările deja făcute au rămas în conservare.

CNADNR a publicat marţi în SEAP anunţul cu nr 151083/27.05.2014, prin care s-a scos la licitaţie finalizarea lucrărilor pe tronsonul Bors- Suplacu de Barcău din Autostrada Transilvania.

Tronsonul e cel realizat 50% de către Bechtel, al cărui contract a fost reziliat cu mare tam-tam în urmă cu un an.

Pentru finalizarea lucrărilor, statul estimează un cost de 987.099.687 de lei fără TVA (cca 219 milioane de euro) – 1.184.519.625 de lei fără TVA (cca 263 de milioane de euro), valoarea maximă.

“Valoarea minimă a intervalului reprezintă valoarea estimată a prezentei proceduri, iar valoarea maximă reprezintă valoarea estimată, ce conţine şi valoarea posibilelor suplimentări”, se detaliază în anunţul din SEAP.

Durata contractului ar urma să fie de 54 de luni, din care 24 perioada de proiectare şi execuţie şi alte 30 perioada de garanţie. Termenul-limită de depunere a ofertelor este pe 9 iulie 2014.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 × 3 =