Rena..." />

Dacia pierde la Mioveni trei modele în favoarea Marocului

Renault a oprit luna aceasta producţia utilitarei Logan Pick-up la Mioveni, iar până la finele anului vor fi „trase pe dreapta” şi modelele Logan MCV şi Van, pe măsură ce aceste maşini vor fi înlocuite de modele produse în Maroc. foto

În total, cele trei modele deţin în prezent aproximativ 20% din totalul producţiei de la Mioveni, cu exporturi anuale de peste 50 000 de unităţi, în valoare de aproape 500 de milioane de euro. De când constructorul francez a lansat gama Logan, în vara anului 2004, este pentru prima dată când opreşte producţia unor modele. Cele trei vor fi înlocuite pe piaţa europeană de vehiculul recreaţional Dokker şi varianta utilitară a acestuia, Dokker Van, produse în Maroc, la Tanger, unde Renault a investit peste un miliard de euro.


„Unele dintre modelele actuale vor ieşi treptat din producţia uzinei de la Mioveni pentru a face loc noilor modele. Modelul Logan Pick-up a ieşit recent din producţie”, au declarat oficialii Dacia. În a doua parte a acestui an la Mioveni va intra în producţie noul Sandero facelift, iar spre finele anului cea de-a doua generaţie a Logan.

În ultimii cinci ani ponderea exporturilor Dacia în producţie a crescut de la 56% (în 2007) la peste 93% în primul semestru al acestui an, timp în care nu a fost construită nicio autostradă spre Europa de Vest pentru a facilita exporturile şi a reduce costurile. În acelaşi interval, vânzările Dacia pe piaţa locală au scăzut de la peste 100 000 de autovehicule în 2007 la ceva mai mult de 30 000 de unităţi în 2011, pe măsură ce puterea de cumpărare a românilor a scăzut, atât pe fondul devalorizării monedei naţionale în raport cu euro, cât şi al tăierilor salariale… citește tot aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

twenty + one =