Dacia: Este o nebunie să faci autostradă pe Valea Prahovei şi nu pe Valea Oltului

Guvernul anunţă că amână cu aproape 10 ani construcţia autostrăzii Piteşti-Sibiu, cel mai important proiect de infrastructură pentru industria şi exporturile locale, şi alege construcţia unei autostrăzi „de weekend“. foto

Surse oficiale din cadrul celui mai mare exportator român afirmă că decizia de a demara pro­iec­tul autostrăzii Co­mar­nic-Braşov şi de a amâna cu aproa­pe zece ani construcţia celei dintre Piteşti şi Sibiu afectează competiti­vi­tatea eco­no­mică a României şi trans­mite un semnal ne­gativ investitorilor. 

„Este o nebunie să iei în discuţie competiţia dintre cele două artere. Guvernul ignoră faptul că pe Braşov nu este un traseu validat de UE şi ignoră faptul că traseul Piteşti-Sibiu face parte dintr-un coridor internaţional. Pro­misiu­nea făcută astăzi (ieri – n. red.) în Parlament cu privire la autostrada Pi­teşti-Râmnicu Vâlcea şi Vâlcea-Sibiu până în 2022 a fost făcută să ne astupe gura“, au declarat surse din cadrul uzinei Dacia. Lipsa unei autostrăzi pe Valea Oltului între Piteşti şi Sibiu costă uzina Dacia anual peste 10 mil. euro, în condiţiile în care costul pe fiecare maşină transportată la export creşte cu 60 de euro pe unitate.

Viteza medie comercială pe Valea Oltului este de 37 km/h, iar dacă ar fi autostradă, indiferent de traseu, cami­oanele ar putea circula cu 60-80 km/h, înregistrând atât o economie de timp, cât şi de bani. (Mediafax)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

three + 10 =