Cum se previn riscurile în comerțul cu statele Uniunii Vamale și Ucrainei

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) și Camera de Comerț Româno – Rusă au organizat seminarul „Prevenirea riscului în comerțul exterior în relațiile cu Uniunea Vamală Rusia – Belarus – Kazahstan și Ucraina”, destinat companiilor românești care doresc să dezvolte afaceri cu țările din spațiul CSI.

Organizatorii au subliniat că spațiul estic a devenit o alternativă pentru multe companii române și în timpul acestei crize economice. În același timp, unele companii se lovesc de obstacole în spațiul CSI. Cele mai frecvente cauze sunt necunoașterea legislației și limbii ruse, precum și lipsa de informații despre partenerul de afaceri.

Consilierea juridică și fiscală poate fi solicitată la camerele de comerț și industrie din Rusia, Belarus, Kazahstan și Ucraina, precum și la camerele de comerț bilaterale româno – rusă și româno – ucraineană, care funcționează pe teritoriul României.

Consilierul economic al Ambasadei Federației Ruse la București, Igor Sidorov, a menționat că, odată cu aderarea Rusiei la Organizația Mondială a Comerțului (OMC), gradul de expunere la risc în relațiile comerciale internaționale a scăzut.

Consilierul economic al Ambasadei Republicii Belarus în România, Valery Mrochek, a precizat că în țara sa există patru site-uri specializate, care oferă informații corecte despre economia țării. Este vorba despre: www.beltrade.by, www.belarus-economy.by, www.belarus.by și www.investinbelarus.by. Diplomatul belarus a recomandat și consultarea unor cataloage informative online – www.by.all.biz/ro, www.b2b.by, www.en.b-info.by.

Reprezentantul misiunii diplomatice din Kazahstan, Yerzan Bertaev, a vorbit despre interesul Guvernului de la Astana pentru atragerea investitorilor străini. Unul dintre pașii făcuți e simplificarea regimului de vize cu diverse țări, inclusiv cu România.

Consilierul economic al Ambasadei Ucrainei la București, Andrii Hryniuk, a vorbit despre potențialul relațiilor economice dintre România și Ucraina, reieșind din avantajele vecinătății. „Recomandarea noastră este ca firmele românești să fie mai active, să participe la târguri și expoziții specializate din Ucraina, pentru a cunoaște potențiali parteneri de afaceri”, a menționat Hryniuk.

Partea ucraineană a mai informat că începând cu anul 2012 unele mărfuri destinate exportului pe piața din Ucraina au nevoie de un certificat special, numit „pașaport pentru marfă”. Aceste certificate pot fi solicitate la Camera de Comerț bilaterală Româno-Ucraineană și sunt valabile doi ani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

one × 2 =