Cum ar trebui să gestioneze Companiile Mari startup-urile de tip „Piranii”

Colaborarea între întreprinderile consacrate și startup-uri este considerată, în general, o strategie câștig-câștig sau de tipul win-win. Cu toate acestea, potrivit revistei Kommersant, 78% dintre companiile mai mari consideră startup-urile ca o amenințare, iar 45% se tem că nu vor putea concura cu tinerii „piranii”.

 

Ce este un startup

Mii de companii încep activitatea în fiecare an la nivel mondial. Totuși, doar câteva sunt startup-uri.

Să începem cu definiția. Un startup este o companie cu un istoric scurt al operațiunilor. Compania este creată în scopul de a face vânzări cu volum mare pentru o anumită soluție și pentru a dezvolta proiectul în continuare.

Principalul factor care distinge startup-urile de întreprinderile mici este capacitatea lor de a crește rapid fără restricții geografice. Nu toate magazinele de cartier sau cafenele „mom-and-pop” sunt concepute pentru creștere rapidă și expansiune geografică. Startup-urile, pe de altă parte, sunt create pentru a crește de la bun început. Prin urmare, companii precum Uber sau Facebook se pot dezvolta atât de rapid încât rivalizează cu performanțele financiare ale marilor corporații în 5-10 ani.

Cine nu riscă, nu câștigă

Conform regulilor de afaceri bune, jucătorii cu experiență ar trebui să-i ajute pe noii veniți să își răspândească aripile economice. În consecință, a apărut ideea investiției de risc.

O astfel de investiție este destinată să finanțeze companii noi sau în creștere care își asumă un grad ridicat de risc. De regulă, acestea sunt investiții pe termen lung într-o companie în schimbul unei părți din profiturile acesteia. Investitorii se așteaptă la randamente peste medie pentru o anumită industrie.

La prima vedere, colaborarea între companii și startup-uri este un win-win, câștig-câștig. Cu toate acestea, companiile mai mari se tem adesea să își piardă pozițiile pe piață față de noii veniți.

De ce corporațiile se tem de startup-uri

După cum subliniază revista Kommersant, un studiu realizat de Dell Technologies și Vanson Bourne în 16 țări, printre managerii de top din întreprinderile mijlocii și mari, a arătat că companiile consacrate consideră startup-urile ca pirania care așteaptă să își „mănânce” cota de piață.

Conform rezultatelor sondajului, 45% dintre respondenți consideră că organizațiile lor vor deveni învechite în următorii trei-cinci ani din cauza concurenței cu startup-urile. În plus, 60% dintre respondenți au spus că organizațiile lor nu îndeplinesc principalele cerințe ale clienților lor, care includ securitatea puternică și accesul non-stop la servicii și informații.

„Există multe exemple de startup-uri care schimbă o industrie și îi determină pe liderii săi să piardă teren. De exemplu, Uber. După ce a creat un model inovator de transport de călători, Uber a aplicat același concept la transportul de marfă. Aplicațiile UberFreight și UberRush recent dezvoltate elimină transportatorii de marfă. Grupul corporational internațional AsstrA urmărește cu atenție aceste proiecte și tendințele generale ale pieței ”, spune Dmitrij Lagun, director executiv Asociată Asociată Traffic AG.

Potrivit experților de vârf, dacă companiile nu țin pasul cu progresul, acestea sunt destinate să devină străini.

„Startup-urile schimbă regulile jocului într-un număr tot mai mare de sectoare. Vechile moduri de a face afaceri se prăbușesc. Noii jucători depășesc companiile mari făcând afaceri diferit sau mai bine.

Dacă corporațiile nu acceptă startup-uriile,  riscă să-și slăbească modelele de afaceri sau, mai rău, riscă să fie izolate competitiv. Nu este vorba despre faptul că corporațiile ar trebui să investească în start-up-uri, ci mai degrabă cât de mult și cât de agresiv ”, spune Dmitrij Lagun.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 × five =