CTP Service Autocamioane SRL Brazii de Sus, Ploieşti – „Avem capacitatea profesională să deservim orice flotă de camioane”

Interviu cu Gabriel Zidaru, Manager al CTP Service Autocamioane SRL

Pe centura municipiului Ploieşti, în aceeaşi curte în care parchează camioanele de la societatea CarTrans Preda, funcţionează şi unitatea CTP Service. Relativ nouă, această unitate s-a remarcat deja pe piaţă. Aceasta datorită managerului Gabriel Zidaru, un om care a pus mult suflet.

Zidaru este un om comunicativ, pasionat de camioane. Cunoaşte în amănunt funcţionarea motoarelor şi în timp ce vorbeşte parcă desface camionul din priviri. A lucrat la companii importante din Occident şi a parcurs toate etapele calificării profesionale. Pornind mereu de la munca de jos, fiindcă aşa cere cutuma celor din Vest: nu te crede nimeni pe cuvânt, nici pe diplomă. Ce ştii să faci? Este întrebarea la care meseriaşul a răspuns mereu şi peste tot excelent. Aşa a ajuns specialist în motoare şi acum îi instruieşte pe lucrătorii lui de la Ploieşti să pună diagnosticul corect. Aici este şi misterul succesului în afaceri.

Domnule Gabriel Zidaru, cum a început CTP Service, ca afacere de succes?

După o lungă experienţă la firme de prestigiu din Europa, în anul 2010 m-a contactat domnul Cristian Preda, pe care îl cunoşteam prin compania lui, CarTrans Preda SRL. Ştiam că este o firmă de prestigiu, cu mentalitate sănătoasă şi cu lucruri solide. Mi-a făcut provocarea: să facem un service aici, lângă Ploieşti. Numai pentru CarTrans. Am avut tot timpul susţinere, încurajare din partea domnului Preda. Mi-a dat mână liberă. Dovadă că din anul 2010 lucrurile s-au schimbat în acest service. (Nu existau sisteme de diagnoză, de control, frânare, standuri de frână, nu exista o întreagă tehnologie pentru a face toate controalele). Uşor-uşor, au început să ne caute clienţii. Prin urmare, domnul Preda m-a invitat aici şi mi-a spus că vrea să transforme atelierul propriu de reparaţii într-un service de camioane. „Vreau să prestăm servicii şi pentru terţi, în aşa fel încât la un moment dat acest atelier să devină societate de sine stătătoare, cu administrare proprie, cu fonduri proprii, care să facă parte din grupul de firme CarTrans Preda”. Nu puteam să dau cu piciorul la o asemenea provocare. Experienţa din spate m-a ajutat mult.

Ce prestaţii vă recomandă în faţa clienţilor care nu vă mai pot ocoli?

Treptat, am obţinut autorizare din partea companiei Volvo Trucks. Prin urmare, suntem un service autorizat Volvo, cu sistem de diagnoză, cu literatură de service şi cu absolut tot sprijinul din partea companiei Volvo pentru orice problemă ar apărea. Am început tratativele şi am finalizat autortizarea cu Scania. Începând cu 1 decembrie 2012, CTP Service lucrează şi pentru camioanele Scania. Ulterior, am fost contactat şi de DAF, care nu are un service în Ploieşti şi doreşte o colaborare. Ei, şi noi credeam că Ploieştiul are un potenţial extraordinar. Şi atunci am îmbrăţişat şi această idee. Pentru Scania era simplu să-şi construiască un service la Ploieşti, dar probabil că, în această perioadă de prudenţă maximă, preferă o colaborare cu un service cunoscut. Au devenit importante sistemele de frânare, care sunt foarte sofisticate. Şi a trebuit să facem şcolarizări, să trimitem oamenii la cursuri la Viena, ca să fim în pas cu progresul tehnic. Acum avem specialişti pe sisteme de frânare, cu sisteme de diagnoză. Toate aceste aspecte au generat la un moment dat un lucru foarte interesant.

„Punctul nostru forte este Volvo”

Ce companii mai importante v-au contactat?

În acest moment, prestatorii de servicii şi, în general, vânzătorii de marfă sau de servicii îşi caută clienţi, aleargă după ei. La noi s-a întâmplat pe dos. Au început să ne caute clienţii din prima. Nu a trebuit să mă duc la poarta AD Plast, la Frigoexpres. Cu excepţia CarTrans, pentru care uşile erau deschise în principiu. Când le-am demonstrat că putem oferi aceleaşi servicii ca Volvo, CarTrans a acceptat să le facem integral toate serviciile şi reparaţiile. Au început să vină clienţii serioşi, deţinători de flote mari. Când ne-am familiarizat mai bine şi cu alte mărci, în afară de Volvo au început să ne caute şi deţinătorii flotelor de camioane DAF, Scania. Eu mă consider mulţumit în acest moment, însă mai avem multe de făcut. Prin urmare, mai mare beneficiar pentru CTP Service este CarTrans, cu 150 de camioane şi remorci. Urmată de AD Plast, cu 120 de camioane şi remorci. Este o companie cu multe utilaje specializate pe ciment, cisterne, camioane cu macara. Toată gama de transporturi speciale. Un beneficiar excelent e Frigoexpres, apoi General Electric, care are peste 1.000 de remorci, Pfening Logistics, pe partea de tehnologie Mercedes. Iniţial, noi ne-am specializat mai bine pe Mercedes, după care ne-am orientat spre DAF şi Scania. Punctul nostru forte este Volvo. E şi un camion plăcut şi pentru mine. Mie nu mi-e frică de nici un camion MAN, DAF sau Mercedes, dar Volvo este favoritul familiei. Copilul meu cel mai mic, la care ţin cel mai mult.

Unde vreţi să ajungeţi?

În februarie 2013, dorim să începem construcţia pentru două ateliere de service noi, chiar dacă momentul nu e prea potrivit. Avem locul, mai aşteptăm o sursă de finanţare. Un service va obţine ulterior statutul de dealer Volvo chiar pe centura Ploieştilor. Celălalt service va putea presta servicii pentru toate mărcile, la cinci kilometri distanţă de CarTrans. Proiectul este mai amplu şi vom face angajări noi. Pe lângă service, vom mai avea staţie PECO, hotel, parcare, spălătorie, cu bucătari, cu ospătari. Vor mai apărea deci vreo 90 de locuri de muncă.

Câţi angajaţi aveţi?

24 de angajaţi, din care patru TESA şi 20 de mecanici, electricieni, spălători, vulcanizatori, tinichigii şi vopsitori. Am un şef de atelier. După ce vom deschide alte două centre de service, nu vom desfiinţa punctul de lucru de la CarTrans. Vom ieşi în lume cu un service modern.

O altă provocare: utilajele agricole

Ce alte domenii vă preocupă în activitatea dumneavoastră profesională?

Am un client, RaluProd, care se ocupă de agricultură. Pe lângă flota de camioane, mai deţine şi tractoare, combine, brutărie şi o moară.  Are o activitate mai amplă. Emil Ene şi-a mutat toată flota pentru întreţinere şi reparaţii la noi începând din anul 2012.

Aţi învăţat şi tractoarele?

Da. Reviziile, schimburile de ulei, întreţinerea le putem asigura. Indiferent de vehicul. Reparaţiile le facem, indiferent ce ar fi. Condiţia esenţială e literatura de service sau specificaţiile tehnice. Mecanica este universal valabilă şi la tractoare, şi la avioane, şi la tancuri, şi la camioane, şi la vapoare. Un motor, cu organe în mişcare. Principiul fundamental e acelaşi. Emil Ene are tractoate Case IH şi Massey Ferguson. L-am convins să aducă mai întâi camioanele şi remorcile.

Ce argumente folosiţi ca să convingeţi un client, mai ales din domeniul agriculturii, care nu vă cunoaşte oferta şi nici calitatea prestaţiei?

I-am spus să aducă flota la mine şi să compare costurile trecute cu solicitările noastre. El accesa mai multe ateliere service, fără nici o logică.  Anii din agricultură sunt la fel pentru utilaje: intră pe terenuri accidentate, au probleme cu anvelopele, este foarte mult praf, au necazuri cu supapele, cu compresoarele de aer, multe. După ce a trecut anul agricol, omul s-a aşezat la masă şi a tras linie sub cheltuieli. Şi, când a observat că i s-au redus cheltuielile cu peste jumătate în primele nouă luni ale anului, a decis să aducă şi tractoarele, şi combinele, şi tot la CTP Service.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

five + six =