Costescu: Cei 467 de km de autostradă propuşi pentru 2016 – obiectiv realist abia peste 4-5 ani

În 2020 – 2022 vom avea acei 1.000 de kilometri de autostradă promişi, a declarat luni seara, la TVR 1, ministrul Transporturilor Dan Costescu. Ministrul a mai spus că nu vor fi taxe de autostradă în 2016 şi 2017, că primele garnituri noi de tren sunt aşteptate pentru 2017 şi că TAROM trebuie să se restructureze şi să-şi redefinească strategia de zbor. foto

„Aş putea spune că 467 de km de autostradă este un obiectiv realist pentru undeva peste 4-5 ani”, a declarat Dan Costescu, invitat la emisiunea Prim Plan. Ministrul a adăugat că „alţii” şi-au propus ca obiectiv ca cei 467 de kilometri să fie realizaţi doar în anul 2016.

Dan Costescu: „În România avem cele mai scurte termene pentru studii de fezabilităţi şi chiar pentru proiecte. În Germania studiul de fezabilitate este de 5 ani, Italia – 6 ani, numai la noi termenul pentru studiu este de 1 an şi pentru proiect încă 2-3 ani. Trebuie să ne luăm nişte termene realiste”.

Alte declaraţii ale ministrului Transporturilor:

 – După o analiză, am ajuns la concluzia că soluţia este de a nu rezilia contractul pentru Sibiu-Piteşti. În contractul iniţial s-a cerut un număr limitat de foraje în faza de proiectare. După o consultare cu analistul, am ajuns la concluzia că proiectul nu se poate termina în vară, ci la sfârşitul anului. Atunci se va termina studiul de fezabilitate. Urmează proiectarea. După ce se va face acest proiect, el va fi baza pentru lucrările de execuţie. Este posibil să se finalizeze în septembrie 2021, nu în 2023, cum se estimase iniţial. Pot participa toţi cei care nu sunt pe lista neagră. Pe lista neagră sunt inclusiv cei care au fost la Orăştie-Sibiu.

– La Orăştie-Sibiu nu s-a respectat proiectul. CNADNR va executa garanţiile – 90 de milioane de lei – sumă care acoperă bucata demolată. Se demolează 300 de metri, plus încă 200 de metri în care au apărut fisuri fără a fi spuşi traficului. Există îngrijorarea că ceea ce s-a întâmplat pe aceşti 500 de metri este posibil să se fi întâmplat şi pe alte porţiuni. Se va realiza o expertiză tehnică pe toată lungimea proiectului pentru a vedea unde trebuie să intervenim. Dacă nu sunt contestaţii la licitaţii, credem că în septembrie tronsonul va fi dat circulaţiei.

– Moldova este răsfăţata acestui program. Ei au primit în program 2 autostrăzi, e drept că ele abia acum încep. Una leagă Muntenia de Moldova, cealaltă leagă Moldova cu Ardealul.

– Presiunile au fost de toate felurile: de natură politică, au fost şi ani electorali, şi din dorinţa de a face ceva mai repede, sunt greşeli de manual, au mai făcut-o şi alţii.

– Având în vedere că taxa pe autostradă e asociată cu mecanismul parteneriatului public-privat, e clar că nu aşteptăm taxe nici în 2016 şi nici în 2017. În acest moment, Ministerul Transporturilor nu are în vedere un astfel de proiect.

-CFR: noi garnituri moderne de tren vor veni în 2017.

– Da, va fi o restructurare la TAROM. Îşi vor revedea politica de personal, de ture. TAROM-ul trebuie să decidă întâi ce vrea, să-şi definească strategia de zbor şi apoi să ceară bani pentru întinerirea flotei. Vor trebui să decidă dacă vor rămâne o companie normală sau vor să treacă pe o companie low-cost.

– În procesul cu fraţii Micula, în primă instanţă, România a câştigat, şi ROMATSA a câştigat, se ridică poprirea, toate veniturile ulterioare pot fi încasate. 70 de milioane de euro este suma.

– În 2020 – 2022 vom avea acei 1.000 de kilometri de autostradă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

13 + sixteen =