Într-o un articol recent, David Armatage, Business Development Manager al companiei BionidiaBioscience, prezintă problema, adesea trecută cu vederea, a contaminării microbiologice a combustibililor. Fiind un compus organic, remarcă autorul, motorina, ca și o felie de pâine, se poate mucegăi. Amenințarea „contaminării microbiologice” este mai mare acum, deoarece pandemia globală a generat o scădere a vânzărilor de combustibili, deci o creștere a stocurilor. Deoarece combustibilul este depozitat și susținut în lanțul de aprovizionare pentru o perioadă mai lungă, operațiunile de transport rutier și operațiunile comerciale de vânzare cu amănuntul trebuie să acorde o atenție suplimentară ținerii sub control a contaminării microbilogice.
Spre deosebire însă de pâinea mucegăită, al cărei consum, oricât de respingător, nu face totuși niciun rău, contaminarea microbiologică a aprovizionării cu combustibil, are consecințe grave asupra sistemelor de combustibil și a rezervoarelor de stocare. Pe măsură ce microbii se înmulțesc în combustibil, ei pot forma un strat de biomasă format din miliarde de organisme. Această biomasă poate bloca filtrele, crește uzura injectorului și chiar corodează rezervoarele cu acidul organic pe care îl produce. Un efect chiar mai nociv este transmiterea contaminării microbiologice de-a lungul lanțului de aprovizionare cu combustibil, de la conductă la rezervorul de stocare sau camionul de alimentare, până la punctul de vânzare cu amănuntul.
Ce înseamnă acest lucru pentru stațiile de benzină și managerii de depozit?
Nimeni nu dorește să adauge activități sau costuri inutile operațiunilor, dar managerii au nevoie de o modalitate inteligentă de a lua decizii inteligente prin care să împiedice apariția unor costuri semnificative de remediere a daunelor produse de contaminarea microbiologică. Dar de ce apare contaminarea microbiologică?
Combustibilul conține în mod inerent apă într-o anumită formă de îndată ce părăsește mediul steril al rafinăriei. Apa poate fi preluată în orice punct al lanțului de aprovizionare, în conducte, rezervoare de stocare și camioane de alimentare. De asemenea, poate intra în mod natural în rezervoarele de stocare din cauza condensului, ceea ce face imposibilă menținerea completă a acesteia în afara lanțului de aprovizionare. Chiar în cazul companiilor care au un management sofisticat al stocurilor umede, o cantitate mică de apă (departe de nivelurile detectate de senzorii) poate produce daune semnificative.
Pe lângă prezența unei cantități mici de apă, problema microbiologică e agravată, paradoxal, și de utilizarea unor combustibili mai durabili și mai ecologici, care a presupus și o reducere a sulfului și adăugarea de biocombustibili. Un regim regulat de testare la fața locului, care utilizează dispozitive cu flux lateral, oferă o modalitate rapidă, ușoară și ieftină de a stabili dacă trebuie luate măsuri.
Kiturile de testare a anticorpilor imunotest, cum ar fi FUELSTAT® de la Conidia Bioscience, sunt o tehnologie dovedită pentru a oferi niveluri precise de activitate a microorganismelor într-o sursă de combustibil. Testarea poate fi efectuată la fața locului fără a fi nevoie de instruire aprofundată sau de investiții în cititoare de testare sofisticate. Kiturile nu necesită măsuri speciale de manipulare și depozitare, sunt sigure și ușor de utilizat, oferind rezultate rapide.
În comparație cu alte metode de testare sau cu tehnologii de prevenție a acumulării de microbi, kiturile de testare a anticorpilor sunt una dintre opțiunile cu cel mai mic cost. Fără a fi necesară o investiție inițială de capital, costul unui kit oferă o rentabilitate aproape imediată a investiției dacă împiedică doar o singură acțiune de curățare inutilă a rezervorului de stocare sau evită un incident în care un motor este deteriorat de contaminarea microbiologică.
De ce nu am auzit despre kituri de testare anticorpi înainte?
Kiturile de testare a combustibilului pentru anticorpi sunt utilizate de mulți ani în industria aviației, unde testarea combustibilului a fost mult timp o procedură standard, iar alți utilizatori în vrac de combustibili diesel, cum ar fi industria maritimă sau producția de energie, au urmat exemplul. Această tehnologie este foarte cunoscută, fiind utilizată pe scară largă în industria medicală, deoarece este principalul test pentru infecția cu COVID-19. Deși nu există nicio reglementare care să impună testarea aprovizionării cu combustibil în curtea garajelor sau în centrele de realimentare a transportului rutier de mărfuri, riscurile pe care le prezintă contaminarea, în special într-un moment în care debitul global în lanțul de aprovizionare este mai mic, sunt semnificative.
Un regim bun de testare
Dacă un punct de lucru începe să utilizeze kituri de testare a anticorpilor pentru a testa periodic rezervele de combustibil, frecvența acestei încercări poate fi ajustată pe măsură ce rezultatele istorice sunt catalogate. Utilizarea FUELSTAT ® kituri de testare oferă managerilor punctelor de lucru avantajul utilizării gratuite a unei aplicații, care poate fi instalată pe o gamă largă de dispozitive mobile, atât iOS, cât și Android. Utilizatorii scanează kitul de testare și obțin verificarea digitală instantanee a rezultatelor testelor pe care le pot stoca și partaja. Managerii au acces la portalul Raport pentru a urmări rezultatele testelor în toate activele lor în timp real.
Concluzii
Ca o conlcuzie a articolului său David Armatage subliniază impactul pe care contaminarea microbiologică, lăsată necontrolată, îl poate avea asupra mașinilor și conducătorilor auto. Într-adevăr, daunele pe care le poate provoca motoarelor diesel, rezervoarelor de combustibil, pompelor și altor mașini nu ar trebui subestimate. Apa este cel mai mare dușman al combustibilului și îndepărtarea periodică a acesteia din stocurile de combustibil este o bună practică, dar testarea este singura modalitate ce oferă siguranța că mașinile nu vor fi deteriorate. Această testare poate fi efectuată de o singură persoană, nefiind o acțiune costisitoare.
Kiturile de testare a anticorpilor oferă o modalitate simplă, rapidă și rentabilă de verificare a aprovizionării cu combustibil la fața locului, fără a fi nevoie de competențe sau proceduri specializate. Pentru managerii de instalații sau flote, aceste kituri ar putea reduce costurile de întreținere și ar putea reduce riscurile pentru operațiunile de zi cu zi. Pentru toți șoferii, costul evitării defecțiunii catastrofale a motorului depășește cu siguranță costul unui kit de testare a fluxului lateral.
By ARTRI