Pentru..." />

Construcția de autostrăzi a redus brusc din accelerație

Pentru autostrăzile aflate în lucru și finanțate exclusiv de la bugetul de stat nu mai sunt bani, pentru tronsoanele în execuție de pe Coridorul IV Paneuropean constructorii lucrează pe banii lor, din cauza că finanțarea UE este sistată din vară, iar pentru începerea lucrărilor la noi tronsoane, guvernul trage cât mai mult de timp. Aceasta este situația finalului de an 2012, an în care, totuși, se mai pot deschide câteva zeci de kilometri noi de autostradă, începuți în anii trecuți. foto

În iulie 2012, după deschiderea tronsoanelor Cernavodă – Medgidia (parțial) și Medgidia – Murfatlar din A2, București – Ploiești din A3 și Valu lui Traian – Ovidiu din A4, România a depățit pragul „psihologic” de 500 de kilometri de autostradă. A fost luna cu cei mai mulți kilometri noi de autostradă inaugurați. De atunci, însă, ritmul la planurile de construcție a autostrăzilor s-a redus simțitor: n-au mai fost demarate lucrări noi, iar unele tronsoane în lucru au fost „înghețate” din lipsa de fonduri, în ciuda căldurii de afară. Lucrurile ar fi stat de-a dreptul dezastruos, odată cu sistarea, în această vară, a oricăror plăți din partea UE pentru proiectele cu cofinanțare europeană de pe A1, dacă lucrările n-ar fi fost continuate pe banii constructorilor… citește tot aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

eleven − 10 =