Comisia TRAN din PE a dat cărăuşilor cu o mână şi a luat cu mai multe

Rezoluţia Parlamentului European (PE) din 15 aprilie, asupra propunerii de directivă asupra dimensiunilor maxime şi greutăţii maxime autorizate, a trecut prin Comisia TRAN. Aceasta a formulat câteva amendamente care creează noi probleme şi fac cel puţin o concesie transportatorilor rutieri.

 STANDARDE DE EFICIENŢĂ LA CONSUMUL DE CARBURANT

Deoarece nu există politici de tratare a emisiilor tot mai mari de CO2la camioane, ar trebui analizată „introducerea de standarde de eficienţă la consumul de carburant pentru camioane”.

 

INOVARE CONTRA SEMIREMORCI

Montarea dispozitivelor aerodinamice la remorcile şi semiremorcile care depăşesc lungimile maxime autorizate poate fi făcută după intrarea în vigoare a noii directive. De asemenea „capotele aerodinamice ce absorb energie şi dispozitivele de protecţie antiîmpănare, montate lateral, în zona roţilor şi în spate, sub remorci, semiremorci şi vehicule”. Directiva ar trebui „să încurajeze şi faciliteze inovarea în proiectarea vehiculelor şi unităţii de transport”.

NU CURSELOR FĂRĂ ÎNCĂRCĂTURĂ

Ar trebui elaborată o abordate „menită să reducă numărul curselor fără încărcătură” şi „norme minime de armonizare (…) la cabotaj rutier”, pentru evitarea dumpingului. Ar trebui prezintată până pe 1 ianuarie 2015 o propunere de modificare a Directivei privind eurovinieta.

„REDUCEŢI EMISIILE VEHICULELOR”

Vehiculele grele de marfă ar fi responsabile pentru 26% din emisiile de CO2 din Europa, iar eficienţa consumului de carburant „s-a îmbunătăţit foarte puţin în ultimii 20 de ani”. Creşterea aerodinamicii cabinei e „o măsură necesară, de urgenţă, pentru ca transportul rutier de mărfuri să reducă semnificativ emisiile vehiculelor”.

ANTICOLIZIUNE

Noile profile (mai aerodinamice) ale cabinelor ar trebui „să devină obligatorii, după o perioadă de tranziţie”. Ele ar putea permite „echiparea cu structuri de absorbţie a energiei la coliziune”.

EXILAŢI PE CORIDOARE DE TRANSPORT

Aceasta îi doare foarte tare pe cărăuşi: 30%, respectiv peste 50% din transportul rutier pe distanţe de peste 300 km ar trebui transferat până în anul 2030, respectiv 2050 spre sectoarele feroviar şi naval, Cărăuşii vor rula pe coridoare de transport de marfă ecologice. Pentru aceasta, va fi necesară „o infrastructură corespunzătoare”.

AI EMISII REDUSE CO2? POŢI DEPĂŞI GREUTATEA ADMISĂ CU O TONĂ

Vehiculelor ce folosesc tehnologii cu emisii reduse de CO2 ar trebui „să li se permită să depăşească greutatea maximă cu până la 1 t” peste greutatea permisă. Surplusul n-ar trebui însă „să mărească capacitatea de încărcare a vehiculului. Principiul neutralităţii tehnologice ar trebui în continuare respectat”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 × 3 =