Problema..." />

Comisia tehnică IRU la Bucureşti, în organizarea ARTRI

Prin Comisiile sale specializate, Uniunea Internaţională a Transporturilor Rutiere (IRU) e implicată în consultarea şi luarea deciziilor asupra viitorul transporturilor rutiere. Comisii au loc de două ori pe an, cu participarea specialiştilor asociaţiilor membre IRU. Consultările cu ei şi cu alţi specialişti independenţi sunt permanente. IRU este implicată și în consultarea şi promovarea în câteva domenii conexe, cu influenţă asupra transporturilor rutiere. foto

Una dintre comisiile cele mai importante, ale cărei decizii au întotdeauna greutate şi impact în decizia la nivel european, e Comisia tehnică. Aici se dezbat aspectele tehnice ale transporturilor, cum ar fi emisiile de noxe, dimensiunile şi greutăţile admise, sisteme de frânare şi, în esenţă, tot ce ţine de autovehicul şi sistemele suplimentare.

Transportatorii rutieri au, prin aceste comisii de specialitate, cu ajutorul IRU şi al asociaţiilor, cele mai eficiente mijloace de a-şi face auzită vocea. Cu atât mai important e acest canal alternativ şi legitim profesional, cu cât reprezentanţii votanţi ai statelor europene tratează aceste aspecte cu prea multă lejeritate, votând adesea conform propunerii specialiştilor europeni.

ARTRI – o prezenţă activă

Reprezentanţii ARTRI participă de foarte mulţi ani la activitatea din comisiile de specialitate IRU. Participarea specialiştilor săi a fost întotdeauna activă, iar activitatea lor apreciată. Ca o recunoaştere a implicării constante, IRU a decis să acorde ARTRI ocazia de a organiza lucrările Comisiei tehnice a IRU din primăvara anului 2012. Agenda şedinţei comisiei a fost onorată de peste 30 de reprezentanţi din România şi Europa.

Decizii tehnice şi organizatorice importante

Problematica tehnică diversă de la şedinţa anterioară a primit completările necesare pentru definitivarea unei poziţii argumentate a IRU în organismele europene. Chestiunile discutate au fost: scaunele şoferilor; stabilirea nivelului de zgomot admis la autovehicule; probleme legate de compartimentul de odihnă; prevenirea şi stingerea incendiilor; reducerea nivelului de emisii de CO2; sisteme de frânare şi mase; dimensiuni admise.

La Bucureşti, delegaţii au definitivat şi aprobat poziţia principială IRU pentru lucrările Grupului de Parteneriat Global pentru Securitate Rutieră a Comitetului Economic European ONU, ce va avea loc în 16 – 20 septembrie 2012,la Geneva.Propuneriledezbătute au fost pe agenda şedinţei anterioare şi au fost analizate cu recomandările specialiştilor IRU. Ele constituie baza mandatului delegaţilor IRU la lucrări. A fost prezentată, ca o adăugire mai nouă, propunerea Japoniei pentru modificări în reglementările câmpului vizual al şoferilor. IRU ar putea susţine propunerea Japoniei, dacă evaluările proprii iniţiate şi testele vor indica o îmbunătăţire a calităţii condusului şi securităţii.

Un punct important a fost alegerea unei noi conduceri a comisiei. Noul Preşedinte al Comisiei tehnice a IRU e domnul Märten Johansson, de la asociaţia SA din Suedia, iar noul vicepreşedinte este domnul Jørn-Henrik Carstens, de la asociaţia ITD din Danemarca. Participarea constantă a celor doi în activitatea profesională IRU şi a asociaţiilor lor naţionale şi pregătirea lor i-au recomandat pentru aceste funcţii, în care au fost învestiţi de delegaţi.

Promovarea transportului românesc

Organizatorul naţional al lucrărilor şedinţei, ARTRI, s-a implicat voluntar şi cu convingere. Organizarea deosebită, condiţiile foarte bune oferite cu sprijinul Hotelului Internaţional din Bucureşti şi ospitalitatea tradiţională au fost un excelent prilej de promovare nu numai a transportului românesc, ci şi a României.

ARTRI a rămas angajată unui demers de promovare continuă a transportului românesc, care a culminat cu organizarea Congresului Internaţional al Transporturilor Rutiere şi a continuat cu alte activităţi, din seria cărora Comisia tehnică IRU a fost doar cea mai recentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

five + one =