CNIPMMR: Timbrul de mediu trebuie introdus în costul carburantului

Timbrul de mediu este o formă mascată de a impune un nou bir IMM-urilor, a declarat, marţi, Florea Pârvu, vicepreşedinte al Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR). foto

„Acest timbru de mediu ar trebui să se regăsească în consumul de carburanţi şi nu într-o taxă care să fie percepută numai în situaţia înstrăinării sau achiziţionării autovehiculului, astfel încât să fie aplicabil principiul poluatorul plăteşte, adică să plătească efectiv cel care poluează prin emisii de dioxid de carbon rezultate în urma utilizării autovehiculului şi nu numai atunci când intervine transferul de proprietate. Apreciem că poluarea este strâns legată de cantitatea de combustibil achiziţionată şi consumată”, a spus Florea Pârvu. 

„Prin introducerea unei taxe în costul carburantului, statul ar încasa lunar suma reprezentând timbrul de mediu, de la fiecare utilizator al autovehiculului, pe toată perioada de viaţă. Veniturile statului ar fi astfel constante şi substanţiale. Mai mult, acest timbru de mediu ar putea fi plătit anual de poluatori pentru utilizarea autovehiculelor avându-se ca referinţă la calculul taxei capacitatea cilindrică, vechimea, eventual norma de poluare, emisiile de dioxid de carbon şi tipul combustibilului”, a mai subliniat Pârvu.

Potrivit reprezentanţilor CNIPMMR, diferenţele între normele de poluare Euro 3 / Euro 4 şi non Euro sau Euro 1 pot avea efecte grave asupra parcului auto naţional. Conform acestora, parcul auto naţional este deja învechit, iar aplicarea taxei de mediu conform noii ordonanţe va însemna comercializarea în România a unor autovehicule aduse din străinătate, maşini vechi de 10 – 15 ani… citește tot pe www.agerpres.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

one × two =