2012 poate fi denumit „anul inf..." />

Cine mai sunt regii asfaltului

2012 poate fi denumit „anul infrastructurii“, nu doar prin prisma celor 165 km de autostradă dați în circulație, ci și din perspectiva evenimentelor în domeniu, arată Capital.

Cele mai importante sunt: finalizarea primului tronson de autostradă înainte de termen – meritul lui Umbrărescu, dar și reținerea lui Nelu Iordache, patronul Romstrade, arestat preventiv și apoi trimis în judecată sub acuzații de fraudă cu fonduri europene: înșelăciune, fals, spălare de bani și delapidare.

Un alt eveniment demn de consemnat este intrarea în faliment a companiei Confort, deținută de Georgică Cornu.

 „Dacă băncile ne-ar fi creditat mai departe, am fi putut evita această reorganizare. Dacă nu există înțelegere din partea creditorilor, nu ai ce face. Ești la mâna lor“, spunea în urmă cu un an Cornu.

Mai nou, zvonuri de faliment au început să circule și despre brașovenii de la Vectra Service, firmă deținută de Marcel Butuza. În 2013, și Romstrade a intrat în faliment, iar Umbrărescu a fost nevoit să trimită acasă peste 1.000 de angajați ai Tehnostrade.

Au fost însă și câștigători, frații Horpos – Straco Grup, care a ajuns în 2012 la afaceri de 872 de mil. lei, dovedind că, în anumite condiţii, ar putea ameninţa poziţia de lider a lui Umbrărescu.

Următorii doi-trei ani vor fi decisivi în ceea ce privește un clasament clar al „regilor asfaltului“, pentru că mai avem de cheltuit două miliarde de euro de la UE și intrăm și în noul calendar financiar 2014-2020, perioadă în care avem la dispoziție încă aproape 40 de miliarde de euro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

8 + one =