Ce trebuie să înveţe Europa din restructurarea industriei auto americane

În industria auto, anul 2012 a aparţinut companiilor cu prezenţă puternică în economiile dezvoltate mai stabile, precum SUA, şi pe marile pieţe emergente, în special cele din Asia. Volkswagen a condus autoritar piaţa europeană, General Motors s-a menţinut pe prima poziţie în SUA, în timp ce constructorul nipon Toyota a redobândit primul loc la nivel global. foto

Piața europeană, însă, a coborât cu 8%, la 12 milioane de autoturisme noi, minimul a 17 ani, iar aşteptările pentru anul în curs sunt tot de scădere. Constructorii europeni, cu precădere cei care depind în mai mare măsură de sudul continentului, sunt afectaţi de criza pieţei europene în mai mare măsură decât cei din SUA sau Asia. Pe lângă contracţia pieţei, care a agravat o problemă a supracapacităţii, companiile europene suferă şi de pe urma presiuni politice puternice pentru păstrarea locurilor de muncă. O restructurare a industriei auto europene este necesară, după ce a fost amânată pe parcursul crizei financiare. 

Exemplul american. Revenirea producătorilor americani în ultimii ani poate reprezenta un model pentru companiile auto europene. După ce a scăzut puternic în contextul crizei, piaţa americană îşi revine, iar anul trecut a avansat cu 13%, la 14,5 milioane de unităţi, depăşind pragul de 14 milioane pentru prima dată din 2007. În plus, vânzările auto din Statele Unite ar urma să crească şi în anul acesta. Revenirea a fost spectaculoasă, mai ales în comparaţie cu problemele din Europa, volatilitatea din America de Sud şi o încetinire a avansului pieţei în China… citește tot pe www.businessmagazin.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

six + fourteen =