După ce în 2011 s..." />

Ce înseamnă autostradă suspendată la chinezi

După ce în 2011 se putea lăuda cu un record privind infrastructura rutieră, China a doborât un nou record al autostrăzilor. Mai precis, conform unor cifre neoficiale, chinezii au ajuns să aibă mai mulți kilometri de autostradă decât toată Europa la un loc. foto

Mai precis, în decembrie 2012, China a ajuns să dețină o rețea de 91.157 de km de autostradă, urmând ca în ianuarie să depășească 91.500 de km, adică nivelul actual al rețelei existente pe tot continentul european (nu numai Uniunea Europeană, ba dimpotrivă, în calcule a fost inclusă și Turcia). Aici sunt cuprinse și autostrăzile intra-urbane. 

Despre o autostradă suspendată în București a vorbit și primarul general al Capitalei Sorin Oprescu. Cu o lungime de doar 13,15 kilometri, autostrada va costa 1,6 miliarde de euro. Cum s-a ajuns la acest preţ? Potrivit EVZ, costul estimat a fost majorat cu aproape 800 milioane de euro peste noapte.

Acest lucru se întâmpla în luna februarie a acestui an. Astfel, în şedinţa Consiliului General din data de 24 februarie, chiar şeful Direcţiei de Infrastructură din cadrul Municipalităţii, Mădălin Dumitru, a recunoscut că a pus pe hârtie preţul drumului expres înainte cu o noapte. Când a fost întrebat, în cadrul aceleiaşi şedinţe, cum s-a ajuns ca autostrada să coste cu 800 de milioane de euro mai mult, Oprescu a replicat: „Ne legăm de chiţibuşuri“. Cert este că 13,15 km vor costa 1,6 miliarde de euro.

Shanghai Urban Construction Group (SUCG) din China se declară interesat de autostrada suspendată pe care Sorin Oprescu vrea să o construiască în Bucureşti. Grupul de construcții din China va analiza posibilitatea formării unui consorțiun din aceeași țară pentru a stabili dacă va prelua realizarea întregului proiect.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

15 − 8 =