CNAIR a postat pe pagina sa..." />

Ce distanţă păstrăm între vehicule?

CNAIR a postat pe pagina sa de Facebook un comunicat prin care anunță implicarea într-un proiect de siguranță rutieră pentru participanții la trafic, „care se deplasează în coloană pe drumuri de mare viteză”.

Se aduce astfel o completare la Art. 51 a Codului rutier actualizat în 2020, care afirmă următoarele: „conducătorul unui vehicul care circulă în spatele altuia are obligația de a păstra o distanță suficientă față de acesta, pentru evitarea coliziunii.”

Menționăm că textul de mai jos face trimitere la o propunere în lucru, care urmează să intre într-o posibilă dezbatere publică.

În calitatea sa de semnară a Cartei europene a siguranței rutiere și de partener al platformei de educație rutieră #ATENTînTRAFIC, ARTRI pregătește o poziție oficială care să aducă informații relevante pentru șoferii de camioane.

 

„Având în vedere că România se situează pe ultimele locuri din Europa privind siguranța rutieră, prin înregistrarea unui număr sporit de accidente grave soldate cu victime, CNAIR are numeroase inițiative și proiecte pilot preluate din experiența altor țări cu rezultate pozitive în siguranța circulației, pentru a putea reduce numărul de accidente rutiere.
Astfel, în Consiliul Interministerial de Siguranță Rutieră a fost prezentată în luna februarie o idee privind implementarea unei soluții pentru asigurarea unei distanțe de siguranță între autovehicule, atunci când acestea se deplasează în coloană pe drumuri de mare viteză.
Soluția presupune trasarea unor săgeți executate din marcaje rutiere cu o distanță între ele de 75-100 metri, pe care participanții la trafic trebuie să o respecte pentru a micșora riscul de ciocnire între autovehicule atunci când vehiculul din față frânează.
Aceste marcaje vor fi presemnalizate cu indicatoare rutiere care indică participanților la trafic distanța de siguranță necesară. Indicatoarele vor fi amplasate la o distanță aproximativă de 500 metri unul de celălalt.
Pentru implementarea acestei soluții, CNAIR a promovat la ASRO (ASOCIAȚIA DE STANDARDIZARE ROMANIA) machetele panourilor de semnalizare în vederea introducerii acestora în standardele românești de siguranța circulației.
După aceea, vor fi demarate consultări tehnice și avizări cu Poliția Rutieră în vederea implementării pe teren a lucrărilor necesare.
Proiectul face parte dintr-un pachet de măsuri care răspund politicilor Uniunii Europene de creștere a siguranței pe rețeaua de transport rutieră din statele membre.
Este un proiect pilot care are rolul de a identifica măsurile care să determine desfășurarea transportului rutier în siguranță. Se are în vedere consultarea opiniei publice printr-o mediatizare și o informarea riguroasă a participanților la trafic.
În final, în funcție de rezultatele obținute privind reducerea numărului de accidente , proiectul poate fi promovat pentru legiferare în cadrul OUG 195 (LEGEA CIRCULAȚIEI RUTIERE)”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

nineteen − four =