Industria aeriană ..." />

Cât e profitul industriei aeriene, pe client

Industria aeriană a generat anul trecut la nivel global o medie a profitului pentru fiecare pasager transportat de 2 dolari, echivalentul unei cafele, şi ar putea înregistra în 2013 o dublare a câştigului, la 4 dolari, care ar putea acoperi costul unui sandwich, afirmă Tony Tyler, şeful IATA.

„Suntem o industrie care generează venituri foarte mari, dar şi costuri extrem de ridicate, iar profitabilitatea reprezintă o mică diferenţă între aceşti doi indicatori. Este foarte uşor să treci de la un profit mic la o pierdere ridicată”, a declarat vineri, la Bucureşti, directorul general şi CEO-ul Asociaţiei Internaţionale de Transport Aerian (IATA), la un eveniment pe tema aviaţiei.

El a arătat că printre factorii care vor contribui la creşterea profitabilităţii în acest an se numără preţurile mai mici la combustibili, eficientizarea activităţii şi un management mai bun al costurior, dar şi unele restructurări sau consolidări în cazul anumitor pieţe.

Tyler a subliniat că profitul înregistrat de acest sector este extrem de scăzut, iar autorităţile trebuie să înţeleagă acest lucru, deşi industria este o ţintă uşoară pentru taxare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

two + twenty =