Care sunt cei 20 de indicatori economici la care ne vom uita lună de lună pentru a vedea care este impactul crizei şi cât de repede ne vom reveni

 

Care sunt cei 20 de indicatori economici la care ne vom uita lună de lună pentru a vedea care este impactul crizei şi cât de repede ne vom reveni.

De ce este important anunţul Mobexpert de redeschidere a magazinelor şi a patru fabrici

Opinie Cristian Hostiuc, director editorial ZF

 

Economia şi businessul din România încep să dea semne de viaţă după 41 de zile de carantină în care totul s-a închis.

Marţi, 21 aprilie, Dacia, cea mai mare companie din România, a reînceput parţial lucrul.

De luni, 27 aprilie, Dan Şucu redeschide parţial magazinele Mobexpert, plus încă patru fabrici de mobilă pe care le deţine, din opt. (Când duminică, 15 martie, Şucu a anunţat că închide toate magazinele, ştirea a fost citită de 75.000 de oameni pe ZF)

Acestea sunt doar câteva exemple, dar în toată această perioadă au fost zeci de mii de companii care au lucrat fie la foc continuu, fie parţial.

Toată această închidere a economiei din cauza epidemiei de coronavirus a însemnat până acum pierderi de 20 de miliarde de euro, 1 milion de oameni în şomaj tehnic, 254.000 de angajaţi care şi-au pierdut deja locul de muncă, 25.000 de companii s-au oprit sau şi-au restrâns activitatea, 260.000 de persoane fizice au cerut amânarea ratelor la bancă, la care se adaugă aproape 20.000 de companii.

Dar criza care s-a instalat în business şi în economie este de-abia la început, ce va fi mai greu de-abia acum urmează, şi pentru România, şi pentru toate economiile lumii.

Trimestrul doi (T2) va fi groaznic, iar T3 şi T4 vor aduce doar o uşoară revenire, iar multe companii nu vor reuşi să iasă la suprafaţă.

Europa se pregăteşte pentru a avea cel puţin 60 de milioane de şomeri, conform unui raport McKinsey, adică 15% din totalul forţei de muncă.

SUA are deja 26 de milioane de şomeri, iar numărul lor creşte în continuare, ceea ce va afecta nu numai America, ci şi întreaga lume.

Fiecare ţară urmăreşte lună de lună proprii indicatori, pentru a vedea care este pulsul economiei şi al businessului: în SUA numărul de şomeri şi cifrele de angajare sunt pe primul loc nu de acum , ci de la criza din 1929-1933. Al treilea indicator este indicele PMI, care exprimă activitatea din producţie.

În Germania, indicatorul de încredere Info este reperul la care se uită toată lumea pentru a vedea care este încrederea în cea mai mare economie din Europa (şi noi trebuie să urmărim acest indicator, având în vedere că Germania este principalul partener comercial al României).

Indicele Drybaltic este cel mai cunoscut indicator pentru a vedea transportul mondial de mărfuri, un reper extrem de important pentru toată lumea.

În România, vom începe să urmărim cu mai mare atenţie 20 de indicatori care pot exprima cel mai bine evoluţia businessului şi a economiei, pentru a vedea cât de departe sau cât de aproape suntem de a recupera pierderile pe care le vom înregistra şi de a reveni la nivelul din 2019, cel mai bun an economic din istoria României, cu un PIB de 220 de miliarde de euro, cu o cifră de afaceri a tuturor companiilor de 350-360 de miliarde de euro (datele finale le vom vedea în a doua parte a anului), cu 5,2 milioane de angajaţi (4 milioane în sectorul privat şi 1,2 milioane la stat), un salariu mediu de 3.500 de lei (750 de euro), cu un salariu mediu în IT de 1.500 de euro şi cu 540.000 de companii active.

Detalii aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

9 + five =