Maşinile de astăzi au un..." />

Canicula şi supraîncălzirea motorului

Maşinile de astăzi au un sistem de răcire bine pus la punct, însă supraîncălzirea motorului se poate declanşa dacă apar anumiţi factori precum nivelul scăzut al lichidului de răcire, blocarea termostatului sau a radiatorului, defectarea ventilatorului sau a pompei de apă. Iată câteva sfaturi menite a ne ajuta să protejăm atât motorul, cât şi caroseria de căldura excesivă cantonată deasura ţării. foto

Uzual, temperatura optimă de funcţionare a motoarelor moderne este de 90- 100 grade Celsius. Depăşirea temperaturii de 100 grade C reprezintă supraîncălzirea motorului, efect exagerbat de intrarea în sezonul torid, când riscurile sunt mai mari.

Dacă este semnalată, de către senzorii de bord, apariţia unei defecţiuni a sistemului de răcire ori dacă acul termometrului ce măsoară temperatura apei din sistemul de răcire escaladează spre limita roşie din drepta, primul lucru pe care trebuie să-l faceţi este să opriţi motorul.
Asigură-te că nici contactul nu rămâne pus, pentru a nu ţine sub tensiune componentele electrice. Cu toate că vei fi tentat, dacă de la motor iese abur, nu deschide capota. Acţionează maneta de deschidere a capotei doar după ce aburii s-au mai risipit, altfel există riscul dobândirii unor arsuri de piele… citește tot aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

1 × three =