Procedurile pe ca..." />
schengen

Camioanele intră în Schengen. Ca și până acum

Procedurile pe care statele UE le mai aplică la frontiere, în special ca măsuri de prevedere pentru un transport corect, au făcut ca aceia implicați în Transporturi să nu dea o atenție prea mare ratării intrării în Schengen.

Neintrarea în regimul Schengen a transmis un me­saj care va avea influența lui. Lucrurile nu vor suferi o turnură, dar economia pierde, prin pierderea capitalului de imagine al votului pozitiv ce nu a mai fost dat.

Transportatorii nu sunt afectați prin măsuri directe și nu ar fi câștigat direct nici în va­rianta că rezultatul ar fi fost pozitiv. Țările Schengen și-au simplificat deja procedurile în funcție de obligațiile comune asumate. Până să trieze trans­portatorii Schengen sau UE de ceilalți, punctele de tre­cere sunt aceleași. În practică, apartenența la UE pare să fie criteriul care e aplicat pentru prima triere a ca­mioanelor supuse eventualelor controale amănunțite.

Pentru transportatorii români, Tratatul Schengen putea aduce teoretic diminuarea controalelor de la frontiera maghiară. Reținerea față de estimările că acest lucru s-ar fi și întâmplat a determinat și mo­dul în care percepe transportatorul român conceptul Schengen.

Proiecție istorică

Spațiul Schengen e o zonă de circulație liberă în Europa. Statele membre au eliminat sau vor elimina controalele la frontierele interne, astfel încât e sau va fi posibilă trecerea frontierei între oricare două state fără acte și opriri la control. Apariția Spațiului Schengen e legată de 14 iunie 1985, când guvernele Statelor Uniu­nii Vamale Benelux, ale Republicii Federale Germania și Republicii Franceze au semnat Acordul de la Schen­gen, referitor la suprimarea gradu­ală a controlului vamal în granițele comune.

Cum arată doctrina de speciali­tate, nevoia de apariție a Acordului a pornit de la mai multe aspecte: evoluția circulației de bunuri și persoane în Europa de Vest; con­solidarea cooperării și solidarității; dorința de a facilita comerțul; an­gajamentul pentru suprimarea con­trolului la frontiere.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

fourteen + 7 =