Bucureștiul a găzduit reuniunea miniștrilor Transporturilor din statele membre OCEMN

În perioada 20-21 octombrie, la București, a avut loc Reuniunea miniștrilor transporturilor din statele membre ale Organizației Cooperării Economice a Mării Negre (OCEMN). foto

Cu această ocazie, miniștrii transporturilor, observatori OCEMN și reprezentanți ai unor organizații internaționale cu renume în domeniul transporturilor au avut ocazia să discute aspecte de interes comun, în sectorul transporturilor din regiunea Mării Negre.

Ministrul român al Transporturilor, Iulian Matache, a declarat că misiunea principală a ţărilor riverane trebuie să fie aceea de a-şi uni eforturile pentru ca Marea Neagră să devină o zonă de pace, securitate, democraţie şi prosperitate. „Oportunităţile oferite de apartenenţa la această zonă sunt numeroase şi este de datoria noastră să le discutăm, să le subliniem şi să contribuim la identificarea soluţiilor care ar ajuta la punerea lor în practică. Scopul final este acela de a transforma regiunea într-o zonă a ţărilor puternice, cu reţele de transport funcţionale şi durabile. Pentru România, Marea Neagră nu este doar imediata noastră vecinătate geografică, este o regiune de înaltă prioritate”, a declarat ministrul, potrivit unui comunicat de presă al instituției.

Iulian Matache a mai precizat că, în ceea ce priveşte Memorandumul de înţelegere privind dezvoltarea autostrăzilor maritime în regiunea Organizaţiei pentru Cooperare Economică la Marea Neagră (OCEMN) (MoU MoS), în conformitate cu decizia miniștrilor de transport de la Izmir (noiembrie 2012), în România funcţionează începând cu 1 mai 2015, pentru o perioadă de doi ani, Secretariatul Comun Rotativ al autostrăzilor maritime, la sediul Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” SA Constanţa. Astfel, pentru preluarea Secretariatului Comun Rotativ, CN APM, cu sprijinul Ministerului Transporturilor, a desemnat echipa şi a pus în funcţiune un website al Secretariatului, oficial și securizat.

Apreciind progresele realizate în cadrul Grupului de lucru ad-hoc al Memorandumului de Înțelegere, România urmăreşte, pe perioada mandatului său de președinte al Grupului de lucru ad-hoc (noiembrie 2014 – octombrie 2016), realizarea cu succes a obiectivelor și proiectelor deja demarate, inclusiv finalizarea Master Planului pentru autostrăzi maritime, dar și demararea unor noi inițiative la sugestiile celorlalte state membre OCEMN, în conformitate cu prevederile Memorandumului de Înțelegere. „Având în vedere că și Master Planul Portului Constanța se află încă în faza de finalizare, echipa desemnată a Secretariatului Comun Rotativ al autostrăzilor maritime de la Constanța are în vedere identificarea unor puncte convergente cu Master Planul pentru autostrăzi maritime. De altfel, anii 2014-2015 au însemnat un progres major pentru C.N. APM care, prin participările delegaţilor săi la evenimentele care au vizat redefinirea Reţelei Trans-Europene de Transport (TEN-T), a devenit parte a procesului de consultare şi elaborare a politicii europene în domeniul transporturilor”, a mai subliniat șeful Transporturilor.

Totodată, Iulian Matache a subliniat că, în ceea ce privește Memorandumul de înţelegere pentru dezvoltarea coordonată a Automagistralei Inelare a Mării Negre, România va continua eforturile sale de a pune în aplicare obiectivele prevăzute în prezentul Memorandum. „Vorbind despre realizările organizației noastre, nu trebuie să uităm Memorandumul de Înțelegere privind facilitarea transportului rutier de mărfuri în regiunea OCEMN, care a fost un alt pas făcut de statele membre OCEMN pentru a facilita transportul rutier și comerțul regional. În acest sens, România a reiterat, la nivelul grupurilor de lucru, propunerea de aplicare a autorizaţiilor OCEMN la transportul terţă țară şi de extindere a proiectului”, a precizat ministrul român al Transporturilor.

România deține președinția în exercițiu a Organizaţiei Cooperării Economice a Mării Negre, concomitent cu președinția Grupului de Lucru privind transporturile, dar şi pe cea a Grupului de lucru ad-hoc privind dezvoltarea autostrăzilor maritime.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

14 − 6 =