Autostrada Lugoj-Deva a intrat și ea în reparații

Abia dacă au trecut doi ani de când șoferii circulă pe lotul 1 din autostrada Lugoj-Deva că au și apărut restricțiile de circulație din cauza fisurilor şi asfaltului lăsat. foto

Potrivit Digi24.ro, angajați ai constructorului, aflați la fața locului, spun că problema ar fi ”asfaltul care s-a lăsat în jos un pic unde e făcut corespondentul de podeț”. Defectele au apărut între Timișoara și Lugoj, aproape de a doua localitate, pe un sector inclus în proiectul autostrăzii Lugoj-Deva. Problemele de acest tip par a fi regulă la autostrăzile CNADNR. Coborâri identice au fost sesizate și la autostrăzile Timișoara-Arad și București-Constanța la racordarea podețelor sau podurilor cu corpul autostrăzii. Explicaţia este oferită de muncitori oricărui şofer care ajunge pe lotul 1 din autostrada Lugoj-Deva. ”Jalnic, e dezastru, trebuie să o facă ca lumea… o lucrare se face ca lumea de la bun început, nu trebuie reparată”, spune un șofer aflat la fața locului.

Oficialii menționează însă totuși că autostrada Timișoara-Lugoj-Deva, porțiunile definitivate, se află într-o situație bună, din punct de vedere contractual. Lucrările sunt făcute în garanție de către cele două firme și există o garanție de bună execuție cifrată la 5% din valoarea contractului la dispoziția CNADNR. Situația este mai gravă pe alte 11 proiecte unde nu s-a făcut recepția la închiderea perioadei de garanție, etapă care consfințește faptul că autostrada a fost predată companiei în bună stare la închiderea lucrărilor. Mai multe detalii pe această temă sunt disponibile în articolul Șase autostrăzi deschise ilegal traficului, fără recepție finală făcută.

Lotul 1 Lugoj-Deva nu este primul care înregistrează deficiențe de calitate într-un termen relativ scurt de la deschiderea traficului. Circulația pe prima porțiune a autostrăzii a fost permisă cu începere din decembrie 2013. Restricţii de circulaţie au fost impuse încă din luna martie şi pe Autostrada A6, care leagă oraşul Lugoj de autostrada A1 (Bucureşti – Piteşti), din cauza surpării malurilor, afirmă Ziua de Vest. Compania de Drumuri le-a cerut constructorilor italieni de la Tirrena Scavi o nouă soluţie tehnică pentru A6.

De asemenea, în septembrie 2015, CNADNR a anunţat închiderea circulaţiei pe Autostrada A1 Orăştie – Sibiu, lot 3, la 10 luni de la inaugurare, între Sălişte (km 270+020) şi Cunţa (km 292+455), din cauza apei infiltrate sub fundaţie care a dus la crăparea asfaltului. CNADNR a impus constructorului autostrăzii, firma italiană Salini Impregilo, să refacă porţiunea de 200-300 de metri din corpul de autostradă unde au apărut degradările, prin demolare şi reconstrucţie în conformitate cu proiectul tehnic aprobat. Ulterior a reziliat contractul cu Salini (compania care a cumpărat Impregilo) și s-a decis să refacă porţiunea în regie proprie.

Probleme au apărut şi la un alt lot, de data aceasta încă în construcţie. În februarie, Compania de Autostrăzi a semnat un contract de expertiză pentru a verifica stabilitatea şi calitatea materialelor folosite în construcţia autostrăzii A1 Lugoj – Deva, Lot 2, tronson construit de aceeaşi firmă care a lucrat pe autostrada Sibiu – Orăştie, Lot 3.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

18 + 10 =