Atenție, transportatori! Principalele prevederi ale noii legi privind salariul minim în Germania

Salariul minim de 8,5 euro/oră se aplică pentru fiecare angajat care lucrează în Germania, indiferent dacă este cetățean german sau de altă naționalitate. Un operator de transport străin ai cărui angajați lucrează în Germania are datoria ca înainte ca aceștia să înceapă lucrul, să transmită un raport scris autorităților competente, precizând cine execută lucrarea, unde și durata activităților. foto

Această documentație trebuie păstrată pentru un minim de 2 ani și prezentată la cerere. Locul în care documentația trebuie să fie stocată, trebuie să fie în Germania. Pentru străinii fără un birou în Germania acest lucru înseamnă că trebuie să numească un reprezentant sau un agent autorizat care locuiește în Germania. Această persoană este de asemenea răspunzătoare în fața guvernului german privind aplicarea legii salariului minim. Angajatorul, dar și clientul răspund solidar de respectarea legii salariului minim. Ambii pot primi o amendă maximă de 500.000 Euro, dacă se încalcă legea. Autoritățile Vamale germane sunt responsabile de respectarea legislației și monitorizare.

Spre deosebire de datoria obligatorie de raportare zilnică, angajatorii care se ocupă de activități mobile (deci de transport) pot utiliza „Einsatzplanung” (planificare totală) în loc de „Einzelmeldungen” (rapoarte separate). Aceasta înseamnă că un angajator poate să facă o listă totală a conducătorilor săi auto, pe care să fie menționate următoarele:

– Începutul și durata probabilă a activităților
– Șoferii care probabil urmeză să opereze transporturile
– Data de naștere a conducătorilor auto
– Date privind adresa șoferilor.

Raportul se poate face pentru o perioadă de cel mult 6 luni. Bundesfinanzdirektion West din Köln este responsabil de înregistrare.

2 comments

  1. Andrei Cristea

    Buna ziua. Din articolul dumneavoastra inteleg ca legea se aplica pentru „Un operator de transport străin ai cărui angajați lucrează în Germania”. Dar in cazul celor mai multi transportatori, Germania reprezinta doar o tara de tranzit, operatorul, respectiv conducatorul auto,nelucrand de facto (si de iure) in Germania. In ce masura ne incadram in aceasta reglementare sociala?

    Einsatzplanung-ul l-am gasit pe internet, dar puteti sa imi spuneti care va fi procedura de control? Acest aspect este de un real interes.

    Va multumesc!

  2. admin

    Buna ziua!

    Daca soferul dvs. se afla la volan pe teritoriul Germaniei se considera ca lucreaza pe teritoriul Germaniei, chiar daca este in tranzit sau are destinatie.

    Legea este destul de clara la aceste aspecte dar nu ofera multe lamuriri la control si aplicare.

    Cu stima,

    Redactia Miscarea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

two × 5 =