Cu probleme de certificare și ..." />

ASSTRA: testat, certificat, fiabil

Cu probleme de certificare și de calitate, toată lumea se confruntă zilnic, fără să știe asta. Certificatele GOST, ISO, DIN, EN și alte documente de reglementare controlează producerea, furnizarea și utilizarea oricărui articol din viața de zi cu zi. Certificarea este o garanție a siguranței produselor și verificarea respectării standardelor internaționale.

În același timp, este necesară protecția nu numai pentru consumatorii din sectorul B2C (business to customer). Nu mai puțin, dar poate mai important, este controlul calității pe piața B2B (business to business). Când vine vorba de transportul a mii de tone de marfă la milioane de euro, orice detaliu contează – fiecare proces ar trebui să fie depistat și verificat. Un astfel de test devine certificare. Am discutat cu șeful Departamentului de Calitate, Mediu și Siguranță de la AsstrA-Associated Traffic AG, Vladislav Aleinikov, despre importanța certificării pentru companiile de transport și logistică și despre ce oferă clienților:

– Cum a început standardizarea activității logistice și de transport? De ce a decis AsstrA să devină participant la acest proces?

Odată cu creșterea comerțului internațional la începutul secolului XXI, multe companii naționale au început să devină globale. Atunci când întreprinderile din diferite țări sunt implicate într-un proiect mare, se pune întrebarea – cum să controlați calitatea serviciilor? Ce este considerat o afacere bună? Ce condiții trebuie să fie îndeplinite implicit atunci când faci asta?

Necesitatea raționalizării proceselor interne și a cerințelor pieței în fața partenerilor cheie și a clienților a identificat primul certificat pe care AsstrA a decis să-l obțină – ISO 9001. Lucrările de implementare a sistemului de management al calității au început în 2002 și după doi ani de restructurare completă a proceselor cheie Compania a primit primul certificat. Acest sistem reglementează o serie de principii de afaceri cheie, cum ar fi implicarea în dezvoltarea afacerii tuturor angajaților, motivația, continuitatea dezvoltării și orientarea spre client. Utilizarea standardului ISO 9001 asigură faptul că clienții lucrează cu un partener de încredere și primesc numai servicii dovedite.

Apoi, ca răspuns la provocarea prezentului din punctul de vedere al ecologiei, în anul 2013, certificarea a fost aprobată în conformitate cu cerințele ISO 14001 privind managementul de mediu. În 2016, AsstrA a fost inspectat de sistemul de management al sănătății și securității în conformitate cu standardele OHSAS 18001. Toate aceste certificate sunt „incomplete” și necesită confirmare periodică. În 2019, grupul de companii a primit încă o dată confirmarea tuturor celor trei certificate. Acest lucru dovedește că sistemul funcționează și „funcționează perfect”.

Pe lângă indicatorii universali, atunci când alegeți un furnizor de servicii de transport și logistică, trebuie să acordați atenție prezenței certificatelor de specialitate pentru industrii – ISO 22000 (transportul produselor alimentare), PIB (transportul produselor farmaceutice), SQAS (de produse chimice). Deoarece grupul AsstrA lucrează cu toate tipurile de mărfuri menționate mai sus, obținerea acestor certificate a devenit una dintre sarcinile-cheie ale ultimilor ani.

– Ce proceduri trebuie să treacă pentru a obține un ISO? Cum se evaluează un grup corporatist?

AsstrA este prezentă în acest moment în Europa, CSI și Asia. Prin urmare, compania primește o certificare „umbrelă”. Aceasta înseamnă că persoanele juridice din grup sunt testate sub o marcă unică și sunt enumerate în anexa de la certificat. În ciuda diversității geografice a birourilor AsstrA și a unei anumite diferențe în mentalitate, o cultură corporativă comună și o aderare la standardele ISO ne permit să trecem cu succes auditurile de la an la an.

– Ce oferă certificarea Clienților?

Certificatele sunt un avantaj competitiv și adesea o condiție prealabilă pentru companiile multinaționale mari. Lucrând doar cu antreprenori certificați, firma confirmă faptul că firma acceptă regulile general acceptate de a face afaceri și depune eforturi pentru a-și îmbunătăți performanțele în domeniul calității, mediului și al siguranței.

În plus, implementarea standardelor internaționale ISO este un instrument recunoscut pentru îmbunătățirea transparenței și a gestionării unei companii. Aceasta, la rândul său, oferă cel mai bun produs final sau serviciu pentru Client. Atunci când activitatea este structurată și raționalizată, probabilitatea situațiilor de criză este mult mai mică. În cazul unor dificultăți datorate unei structuri interne clare și ușor de înțeles, ele sunt soluționate rapid.

AsstrA a ales Bureau Veritas, unul dintre cele mai mari organisme europene de certificare. Certificarea a fost efectuată în conformitate cu schema organismului elvețian de acreditare SAS (Schweizerischen Akkreditierungsstelle).

După asigurarea calității de bază și de specialitate, ce mai urmează?

În 2019, AsstrA va trece de la cerințele OHSAS 18001 la ISO 45001 – acesta este un nou standard pentru securitatea ocupațională, integrat într-o linie ISO comună. Implementarea acestuia va reduce numărul documentelor interne și va îmbunătăți eficiența în domeniul protecției muncii. AsstrA va continua să îmbunătățească procesele interne ale companiei folosind tehnici Lean Management.

Pentru mai multe detalii, vizitați www.asstra.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

seven − 5 =