AsstrA susține construcția noii linii de cale ferată Budapesta – Belgrad

În aprilie 2020, China a acceptat oficial să acorde Ungariei un împrumut pentru a construi o linie feroviară de la Budapesta la Belgrad. Împrumutul este de 1,9 miliarde de dolari, suficient pentru a acoperi 85% din costurile proiectului. Ungaria va acoperi restul de 15% pe cont propriu.

 

Discuțiile despre proiect au început acum 6 ani. Trei țări – China, Ungaria și Serbia – au semnat un protocol de intenție de a construi o rețea feroviară de 370 de kilometri de-a lungul rutei Budapesta-Belgrad. Investiția presupune reconstrucția liniilor ferate existente și construcția unor noi. Ca urmare, vor fi renovate 335 de kilometri de cale ferată, dintre care 166 de kilometri vor trece pe teritoriul Ungariei.

Obiectivul principal al proiectului este construcția unei linii de cale ferată care să lege China cu portul Pireu din Atena. Acesta este al treilea cel mai mare port de pasageri din lume. În toamna anului 2009, compania chineză China Ocean Shipping Company (COSCO) a închiriat jumătate din portul Pireu în Grecia pe timp de 35 de ani. Din 2016, COSCO deține un pachet de control.

Pentru China, rezultatul acestui proiect va fi un „pod” care va conecta Portul Pireu cu țările din Europa de Vest. Strategia Chinei se bazează pe o perspectivă pe termen lung pentru următoarele decenii. China anticipează că Portul Pireu și noua infrastructură feroviară vor fi administrate în continuare de Republica Populară Chineză.

Pentru a sprijini proiectul de construcție a căilor ferate Budapesta-Belgrad, grupul internațional de companii AsstrA este responsabil pentru organizarea transportului de containere pe ultimul kilometru pentru China Railway Group. Gama de servicii oferite include și executarea documentelor de tranzit și vamale. În ciuda situației epidemiologice dificile cauzate de răspândirea coronavirusului, acest client al AsstrA primește în mod regulat containere în fiecare săptămână conform unui program stabilit.

„Finalizarea acestui proiect cheie de infrastructură a UE este programată pentru 2022. După ce este construit, ruta feroviară Budapesta-Belgrad ar trebui să devină critică pentru fluxurile de marfă de-a lungul rutei din Ungaria prin Serbia până în marele port maritim al Atenei. În plus, linia feroviară va deveni cea mai rapidă rută între Vest și Est. După construcție, Ungaria va fi unul dintre centrele logistice majore ale Europei ”, împărtășește Vladislav Martin, specialist în divizia feroviară chineză la AsstrA.

Vladislav Martin, specialist în divizia feroviară chineză la AsstrA

Autoritățile chineze insistă că obiectivul lor este dezvoltarea infrastructurii globale, nu extinderea influenței politice. Serbia, în acest sens, este un loc bun pentru a o face. Construcția liniei de cale ferată va stabili, în primul caz cu prioritate, legături rapide de transport cu Europa de Vest. În al doilea rând, țara își va reface bugetul național, servind ca un hub de transport important.

„Proiectul feroviar Budapesta-Belgrad este impresionant. Face parte dintr-o nouă rută din China către Europa folosind trenuri de marfă de mare viteză. Viitorul pieței logistice va fi determinat de transformarea care va ajuta clienții să primească soluții sigure și rapide la prețuri accesibile ”, a declarat Botond Kovacs-Mate, filiala AsstrA Ungaria.

 

 

 

by asstra.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

11 + 20 =