AsstrA servește un număr tot mai mare de exportatori europeni către China

Regatul de Mijloc este cel mai mare importator de mărfuri din Europa. În fiecare an, tot mai multe produse de origine europeană ajung la Marele Zid Chinezesc. Principalul mijloc de transport este calea ferată. Ce aduc importatorii chinezi în containerele europene?

 

Regatul Mijlociu (China) este o piață gigantică de consum cu 1,4 miliarde de consumatori potențiali a căror putere de cumpărare crește de la an la an. Chinezii sunt dornici să cumpere o gamă tot mai mare de produse importate din produse europene, pe care le consideră superioare. Conform datelor Eurostat pentru perioada 2000-2018, raportul dintre Importurile Europene din China și Exporturile Europene a crescut de la 20:80 la 50:50.

 

Ce importă China din Europa?

54% din importuri sunt mașini și vehicule. Produsele industriale sunt a doua cea mai populară categorie, urmate de produsele chimice, energetice și alimentare, precum și de materiile prime.

Chinezii s-au interesat de mult timp să importe produse alimentare europene, deoarece produsele europene sunt foarte populare în Regatul Mijlociu și au statutul de „mărfuri de lux”. Piața chineză este din ce în ce mai deschisă la importurile din străinătate, mult spre fericirea exportatorilor din UE. Consumatorul mediu chinez reprezintă o clasă mijlocie în continuă creștere – care va număra în curând aproape jumătate de miliard de oameni – care preferă să cumpere mâncare importată. Consumatorul chinez este convins că aceste produse sunt mai sigure decât alternativele interne. Cetățenii RPC doresc să mănânce alimente organice și sănătoase și să primească cele mai proaspete produse în cel mai scurt timp posibil și la prețuri favorabile. Această livrare este asigurată de un transport feroviar ecologic, care oferă livrare rapidă și prețuri atractive.

 

Cu trenul către Regatul Mijlociu

 Clienții furnizorului internațional de servicii de transport și logistică AsstrA-Associated Traffic AG beneficiază de servicii holistice de export în China. Procesul AsstrA pentru exportul de mărfuri în China poate fi împărțit în două etape. Prima include preluarea încărcăturilor în Europa și livrarea către depozitele partenere din apropierea terminalelor feroviare din Polonia, Germania, Republica Cehă și Belarus. Al doua este serviciul la terminalele feroviare și exportul pe cale ferată către China.

 

Specialistul AsstrA LTL, Vlad Martin, explică detaliile primei etape.

„Experții AsstrA formează containere. Despre ce este vorba? Mărfurile de la clienții individuali din toată Europa sunt consolidate astfel încât să umple un întreg container care va merge în China cu calea ferată. Mărfurile pot fi ridicate din mai multe sau chiar zeci de locuri în Europa. Cel mai adesea sunt în Franța, Italia, Spania și Germania.

 De remarcat este faptul că, în fiecare țară, specialiștii AsstrA organizează, de asemenea, autorizarea exporturilor în numele Clienților. Acest lucru simplifică și accelerează foarte mult procesul de transport către stație. Timpul de livrare este extrem de important. Mărfurile din diferite părți ale Europei trebuie să ajungă la stație la timp. Orarul trenurilor nu se schimbă. Dacă încărcările nu sunt livrate la timp, trenul va pleca fără marfă.

 Consolidarea încărcăturii se realizează cu ajutorul transportului LTL. În funcție de marfă, se folosesc diferite tipuri de vehicule: camioane obișnuite, cutii, camioane frigorifice și altele. Dacă greutatea încărcăturii nu depășește o tonă și livrarea expresă a sarcinii la stație este necesară, atunci oferim ca opțiune autoutilitare dedicate.

 Mărfurile consolidate se duc la depozitele partenere din apropierea unui terminal feroviar dat sau direct la terminalul propriu-zis. Acolo, bastonul este trecut la departamentul chinez AsstrA, care se ocupă de transbordarea mărfurilor în container și apoi exportul în China. Interesul pentru acest serviciu este în continuă creștere. Primim tot mai multe comenzi și câștigăm din ce în ce mai mulți Clienți. „

Vehiculele completează încărcăturile în Uniunea Europeană, CSI, Ucraina și Balcani și livrează mărfuri către stațiile de cale ferată din Polonia (Łódź, Małaszewicze, Poznań și Varșovia), Belarus, Germania și Republica Cehă. Acolo, experții AsstrA oferă servicii complete la terminal și pentru exporturi în China.

 „Procedura de export este destul de simplă”, explică Pavel Shiryaev, Specialistul Departamentului Chinez al AsstrA.

„Experții AsstrA ridică un container gol și îl trimit pentru a fi încărcat cu mărfuri într-un anumit loc din Europa, CSI, Ucraina sau Balcani sau folosesc o remorcă FTL standard pentru încărcare.

Autorizarea de export are loc după încărcare. În cazul transportului FTL, mărfurile sunt trimise mai întâi către un depozit de transbordare partener AsstrA situat în apropierea terminalului feroviar.

 Ultimul pas este asamblarea containerului la terminal cu 3 zile înainte de plecarea trenului. Apoi merge direct la tren sau la curtea de marș a terminalului feroviar. AsstrA oferă servicii la terminalele feroviare din Polonia, inclusiv Łód, Małaszewicze, Poznań și Varșovia, precum și la principalele stații feroviare din Belarus, Germania și Republica Cehă. „

 Volumul importurilor Chineze din Europa este în continuă creștere. La fel și frecvența trenurilor dintre terminalele feroviare europene și chineze. În prezent, trenurile pleacă din Europa în China în fiecare săptămână, cu variații în funcție de traseu. Durata de tranzit din Polonia în China este de aproximativ 16 zile.

 „Pentru a vă încărca bunurile într-un tren către China, trebuie să faceți mai întâi o rezervare și să primiți numărul de rezervare corespunzător”, continuă Pavel Shiryaev.

 „De asemenea, trebuie să vă amintiți să îndepliniți o serie de cerințe, cum ar fi aplicarea unui sigiliu și pregătirea corectă a documentației fotografice corespunzătoare.

În special, trebuie să existe exact șapte fotografii. Prima arată un container gol, al doua îl arată când este încărcat cu 25%, al treia la 50% și al patra la 75%. Cea de-a cincea poză trebuie să arate un recipient solid cu o confirmare scrisă de ușă închisă, a șasea o ușă complet închisă și a șaptea una sigilată. Toate procedurile sunt concepute pentru a asigura siguranța încărcărilor. „

Aranjarea și protecția corectă a mărfurilor în container în timpul încărcării afectează în mod semnificativ și siguranța încărcăturii.

„Mărfurile exportate din Europa în China acoperă mai mult de 10.000 km și sunt adesea mărfuri valoroase, astfel încât acestea trebuie asigurate corespunzător pentru a preveni deteriorarea în timpul transportului și manipulării.

De remarcat este faptul că transportul feroviar din Europa către China este disponibil pentru toate mărfurile, cu excepția mărfurilor periculoase. Interesant este că politicile diferitelor țări din această regiune sunt ușor diferite în acest sens. Fiecare țară are cerințe diferite cu privire la clasele de pericol de mărfuri. Ceea ce este considerat o încărcătură periculoasă în Europa poate să nu fie considerată periculoasă în China.

 În ciuda unor nuanțe de reglementare de acest tip, produsele Europene devin din ce în ce mai populare în spatele Marelui Zid. Chinezilor le place să cumpere mărfuri Europene, datorită cărora volumul importurilor Chineze din Europa este în continuă creștere „, spune Pavel Șiryaev.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

19 − 12 =