<..." />

Asia rămâne locomotiva creșterii globale în transportul de mărfuri

Cea mai recentă actualizare a datelor transporturilor mondiale de marfă, colec­tate de către International Transport Forum de la OCDE până în decembrie 2013, evidenţiază consolidarea rolului Asiei ca locomotivă de creștere globală.

Imaginea de ansamblu pentru transportul de marfă la nivel mondial rămâne incertă. Comerțul exterior total naval rămâne sub nivelurile precriză (iunie 2008) în UE27 și Statele Unite ale Americii ( -2%, respectiv -7%). De asemenea, comerțul exterior aero, considerat indicator de bază, a stagnat sub vârful precriză în ambele regiuni (-5%, respectiv -3%). În general, cererea rămâne slabă în econo­miile dezvoltate. Importurile pe mare în Statele Unite ale Americii au scăzut în anul 2013 şi au fost cu 27% sub nivelul precriză, la sfârșitul anului trecut.

Importurile maritime în UE rămân la 10% sub nivelurile de dinainte de criză. Importurile aeriene rămân la nivelurile din luna iunie a anului 2008 şi în UE27, şi în SUA.

Asia, în special China, rămâne locomotivă de creștere globală. Exporturile maritime către Asia au crescut, atât în UE27, cât şi în SUA și au fost cu 53%, respectiv 30% peste nivelul de dinaintea cri­zei. Exporturile UE27 și SUA spre China, măsurate în tone de marfă, au fost cu 83%, respectiv 142% peste nivelul din iulie 2008.

Dependența de China este de asemenea ilustrată de date­le privind exporturile din Noua Zeelandă în China. Exporturile maritime sunt de peste trei ori mai mari decât cele de la nivelul precriză. Datele pentru Brazi­lia arată trenduri divergente la transporturile aeriene și mariti­me de marfă.

Comerțul exterior total ma­ritim a crescut la 23% peste ni­velul precriză. Importurile au continuat să crească, în primul rând datorită marilor proiecte de construcții de infrastructură pentru Cupa Mondială și Jocu­rile Olimpice. Cu toate acestea, comerțul exterior aero a fost înscădere din anul 2011, ajungând cu 7% sub nivelul din iulie 2008 în luna decembrie a anului 2013.

Volumele de mărfuri transportate rutier și fero­viar în UE stagnează la maxime cu 14%, respectiv 8% sub vârful dinaintea debutului crizei, reflec­tând continuarea cererii interne slabe. Volumele de transport feroviar de marfă din Federația Rusă şi-au revenit anterior, dar prezintă acum semne de încetinire, în timp ce transportul feroviar de marfă în China îşi menţine creșterea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 + 10 =