ARTRI mizează pe acțiuni mai eficiente în lupta contra derapajelor sociale

Măsurile protecționiste adoptate de unele state din UE complică semnificativ activitatea transportatorilor români. Acțiunile autorităților noastre și ale organizațiilor din transporturi au avut sprijinul deplin al asociației. Devine tot mai clar că aceste acțiuni nu sunt suficiente și sunt necesare acțiuni hotărâte și clare. foto

Pe lângă demersurile statelor ce au implementat măsuri protecționiste, se constată coagularea unor inițiative sindicale europene de sprijin care adaugă o presiune injustă pe industria transporturilor.

Împreună cu alte asociații din centrul și estul Europei, Asociația Română pentru Transporturi Rutiere Internaționale (ARTRI) a decis coordonarea acțiunilor sale și stimularea unor noi modalități de a influența prevederile de pe masa de lucru a oficialilor europeni. Uniunea Transportatorilor Internaționali din Bulgaria, Asociația pentru Transport și Logistică din Polonia – TLP, Asociația Transportatorilor Rutieri din Croația și ARTRI acționează împreună pentru un dialog social mai corect și mai eficient la nivel European. Într-o scrisoare deschisă adresată raportorilor europeni din Comitetul pentru Muncă și Afaceri Sociale, asociațiile partenere solicită să promoveze interesele transportatorilor în cadrul procesului de dialog social.

Având în vedere schimbările preconizate în legislația socială și în cea de transport, oficialii europeni trebuie să vină în contact cu realitățile sociale din țările ale căror transportatori sunt drastic afectați de măsuri protecționiste injuste.

În același timp cu audiențe în Parlamentul European, conferințe și lobby, sunt analizate acțiuni legale conjugate în instanțele naționale sau la Curtea Europeană de Justiție. Împreună cu partenerii săi, ARTRI va contribui constructiv la un proces care să ducă la o Europă Socială.

Inițiativele regionale nu sunt cel mai potrivit răspuns la politica protecționistă a unor state ca Franța, Belgia, Germania sau Austria, dar exprimă o stare de nemulțumire a transportatorilor din estul Europei. Apariția acestor inițiative răspunde nevoii transportatorilor de a li se promova interesele prin acțiuni alternative. Canalele consacrate și-au demonstrat limitele. Statele care au promovat măsurile protecționiste par a forța și o efervescență sindicală suspectă în aceleași probleme. Orientarea spre procesul de dialog social european are la bază formalismul cu care s-a desfășurat acest proces în ultimii ani. În lipsa unor mari organizații europene ale transportatorilor, oficialii de la Bruxelles au ocazia de a demonstra deschidere față de cei care doresc să participe la procesul de consultare.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

13 + 7 =