La propunerea unui grup de studenti..." />

ARO – o legendă care reînvie!

La propunerea unui grup de studenti, în frunte cu Gabriel Calancea, având sprijinul lui Cezar Oprișan, decanul Facultăţii de Mecanică a Universitatii „Gheorghe Asachi” din Iaşi, s-a desfăşurat un concurs de design auto, la care au participat de la elevi de liceu până la masteranzi.

Startul concursului s-a dat pe 10 decembrie 2012. Ce a presupus acesta? Un creion (negru sau colorat, după preferința fiecăruia) sau, pentru cei ce nu au vrut să mai apeleze la ustensilele tradiționale, click-uri de mouse în programe de modelare grafică sau de proiectare 3D, alături de interesul și creativitatea participantului.

Desenele trebuiau prezentate în trei vederi – 3/4 față, lateral și 3/4 spate, cu mențiunea că s-a dorit axarea pe caroserii de tip „pick-up” sau „hatch-back”.

S-a adus la cunoștința participantilor și scopul final al concursului – realizarea unui prototip, capabil de a intra eventual în producție de serie mică, care să reamintească de vechea marcă de automobile cu tracțiune integrală ARO.

Până pe 31 ianuarie 2013 s-au primit pe e-mail-ul organizației 173 de desene, din partea a peste 25 de elevi si studenţi. Desenele au fost evaluate de comisia alcătuită din reprezentanţi ai Facultății de Mecanică (prof.dr.ing. Cezar Oprişan – președinte, conf.dr.ing. Adrian Sachelarie, şef lucr.dr.ing. Gabriel Ursescu, prof.dr.ing. Paul – Doru Bârsănescu), prof.dr. Corneliu Ciobănaşu (Facultatea de Arhitectură) si studenții Nistor Gabriel Calancea si Andrei Donţu (secția Autovehicule Rutiere).

Locul I i-a fost acordat lui Silviu Ceaușu, student în anul II al Facultății de Mecanică din Iași, al doilea loc i-a revenit lui Mircea Raiescu, student al Facultăţii de Arte „George Enescu” din Iaşi, iar cel de-al treilea loc lui Andrei Butănescu, elev în clasa a IX-a la Colegiul Național „Gib Mihăescu”, orașul Drăgășani, Vâlcea.

S-a trecut apoi la a doua etapă a proiectului, și anume formarea echipei de studenți care va realiza prototipul „I.ARO – Camarad Army”, după denumirea modelului câștigător. Echipa va fi îndrumată de cadre didactice din Facultatea de Mecanică: Adrian Sachelarie, Gabriel Ursescu, Corneliu Comandar, Ioan Damian, Radu Drosescu, Mihai – Marius Prodan.

Acum suntem în faza de creare a unei asociații studențești cu personalitate juridică, cu ajutorul căreia organizatorii speră să strângă fonduri din sponsorizări și donații, pentru a duce la bun sfârșit acest frumos proiect și a reînvia, prin forțe proprii, un brand național de automobile 4×4.

Echipa „ARO Revolution” dorește pe această cale să mulțumească tuturor concurenților pentru participare, precum și blogger-ului Dan Tălmaciu, presei scrise și televiziunii, conducerii Facultății de Mecanică. Toţi au fost şi sunt alături de acest proiect încă de la început.

~ au contribuit la acest articol:
Nistor-Gabriel Calancea
Mădălina Botu
Silviu-Nicolae Ceauşu
Roxana-Georgiana Dubei
studenţi ai Facultăţii de Mecanică,
Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

17 − eleven =