A intrat în vigoare noua legislație privind controalele sistematice la frontierele UE

Europenii vor face obiectul controalelor sistematice la frontierele externe ale UE începând de vineri, prin aplicarea unei noi legislații europene ce vizează „combatanții străini” care pleacă sau revin din Irak și Siria, informează Agerpes, cu referire la AFP. foto

„Statele membre vor avea, începând de mâine (7 apr—n.red), obligația de a proceda” la aceste controale „cu consultarea bazelor de date relevante” în scopul de a „verifica dacă persoanele care trec granițele reprezintă un pericol pentru ordinea publică sau securitatea internă”, a indicat, pentru AFP, un purtător de cuvânt al Comisiei Europene.

Propusă de Comisie la o lună după atentatele de la Paris din 13 noiembrie 2015, această legislație a făcut obiectul unei negocieri între Statele membre și Parlamentul European. Acesta din urmă a adoptat noile reglementări în februarie anul acesta iar intrarea lor în vigoare este prevăzută pentru vineri.

Până în prezent, doar cetățenii unor țări terțe (din afara UE) făceau obiectul controalelor sistematice la frontierele externe, cu consultarea bazelor de date disponibile, la momentul intrării lor în Uniune.

Noul regulament prevede controale aprofundate de asemenea la momentul ieșirii din UE și, mai ales, se extinde asupra cetățenilor comunitari, care nu erau supuși până acum decât la o simplă verificare a documentelor lor de identitate.

Noile reguli intră în vigoare pentru toate țările care aplică codul Schengen în materie de controale la frontiere. Regatul Unit și Irlanda nu sunt vizate.

Au fost prevăzute unele excepții, notează AFP. De exemplu, dacă verificările „generează așteptări prea lungi la frontierele maritime și terestre, Statele membre vor putea efectua controale „țintite”” în anumite cazuri, a precizat Parlamentul European în cadrul adoptării regulamentului.

La frontierele aeriene, acestea se vor putea mulțumi cu controale „țintite” pe durata unei perioade tranzitorii de șase luni, cu posibile prelungiri.

Această legislație a fost adoptată pentru a face față în special fenomenului „combatanților străini”. Între 2.000 și 2.500 de europeni plecați să lupte în Irak și Siria ar fi încă acolo, potrivit unui raport al coordonatorului UE contra terorismului, din decembrie 2016.

36 comments

  1. Ion

    De luat la cunoștiință pentru toată lumea, cel mai scurt tranzit european comunitar si necomunitar prin Romania, este prin mun. Reșița si cel mai scurt tranzit european este prin Belgrad si faceți singuri calculele:

    – Ungaria – Bulgaria, tur – retur;

    – Ungaria – Grecia, tur – retur;

    – Croația – Bulgaria, tur – retur;

    – Croația – Grecia, tur – retur.

  2. Ion

    Alte rute:

    – Germania – Rep. Moldova, tur – retur;

    – Germania – Bulgaria, tur – retur;

    – Germania – Grecia, tur – retur.

  3. Ion

    – Italia – Rep. Moldova, tur – retur;

    – Italia – Bulgaria, tur – retur;

    – Italia – Grecia, tur – retur.

  4. Ion

    Cea mai scurta legatura intre cel mai scurt tranzit european si cel mai scurt tranzit prin Romania:

    – ( E 70 – 13 – 10 E 70 ) Centura Belgrad – 10 ( E 70 ) – P.T.F. Vatin – Stamora Moravita – DN 59 ( E 70 ) – DJ 588A – DN 58B – Resita ( DN 58B Moniom ) = 165 km.

  5. Ion

    Cel mai scurt tranzit european:

    – ( M 0 E 60, E 75, E 71 – M 5 E 60, E 75 ) Centura Budapesta – M 5 ( E 60, E 75 ) – M 5 ( E 75 ) – P.T.F. Roszke – Horgos – A 1 ( E 75 ) – 100 – 153 – A 1 ( E 75 ) – A 4 ( E 80 ) – E 80 – P.T.F. Gradina – Kalotina – 8 ( E 80 ) – 18, 1, 6 ( E 80. E 871, E 79 ) – A 1 ( E 80 ) – Centura Plovdiv ( A 1 E 80 – 56 E 80 – 56 – A 1 E 773 ) = 878 km.

    – ( M 0 E 60, E 75, E 71 – M 5 E 60, E 75 ) Centura Budapesta – M 5 ( E 60, E 75 ) – M 5 ( E 75 ) – P.T.F. Roszke – Horgos – A 1 ( E 75 ) – 100 – 153 – A 1 ( E 75 ) – P.T.F. Presevo – Tabanovtse – A 1 ( E 75 ) – P.T.F. Gevgelija – Evzonoi – A 1 ( E 75 ) – 2 – Centura Thessaloniki ( 2 – A 2 E 90 ) = 964 km.

  6. Ion

    Cel mai scurt tranzit european:

    – ( A 2, A 1 E 70 – A 1 E 57 – A 2 E 70 ) Centura Ljubljana – A 2 ( E 70 ) – P.T.F. Obrezje – Bregana – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 65, E 71 ) – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 73 ) – A 3 ( E 70 ) – P.T.F. Bajakovo – Batrovci – E 70 – A 1 ( E 75 ) – E 75 – 26 ( E 763 ) – E 70 – 100 – 153 – A 1 ( E 75 ) – A 4 ( E 80 ) – E 80 – P.T.F. Gradina – Kalotina – 8 ( E 80 ) – 18, 1, 6 ( E 80. E 871, E 79 ) – A 1 ( E 80 ) – Centura Plovdiv ( A 1 E 80 – 56 E 80 – 56 – A 1 E 773 ) = 1054 km.

    – ( A 2, A 1 E 70 – A 1 E 57 – A 2 E 70 ) Centura Ljubljana – A 2 ( E 70 ) – P.T.F. Obrezje – Bregana – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 65, E 71 ) – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 73 ) – A 3 ( E 70 ) – P.T.F. Bajakovo – Batrovci – E 70 – A 1 ( E 75 ) – E 75 – 26 ( E 763 ) – E 70 – 100 – 153 – A 1 ( E 75 ) – P.T.F. Presevo – Tabanovtse – A 1 ( E 75 ) – P.T.F. Gevgelija – Evzonoi – A 1 ( E 75 ) – 2 – Centura Thessaloniki ( 2 – A 2 E 90 ) = 1140 km.

  7. Ion

    – M 43 P.T.F. Csanadpalota – Nadlac II – A 1 – DN 69 ( E 671 ) – DN 59 ( E 70 ) – DN 58B – DN 58 – DN 6 ( E 70 ) – DN 6 ( E 70, E 79 ) – DN 6 ( E 70 ) – DN 6F – DN 6 ( E 70 ) – DN 5B – DN 5 ( E 70, E 85 ) – P.T.F. Giurgiu – Ruse 2 ( E 70, E 85 ) = 691 km.

  8. Ion

    – 10 ( E 70 ) P.T.F. Vatin – Stamora Moravita – DN 59 ( E 70 ) – Nod rutier Voiteg ( DN 59 E 70 – DN 58B ) = 27 km.

  9. Ion

    Ruta care confirma faptul ca, mun. Resita este cel mai important municipiu de tranzit rutier din Romania:

    – ( A 2, A 1 E 70 – A 1 E 57 – A 2 E 70 ) Centura Ljubljana – A 2 ( E 70 ) – P.T.F. Obrezje – Bregana – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 65, E 71 ) – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 73 ) – A 3 ( E 70 ) – P.T.F. Bajakovo – Batrovci – E 70 – A 1 ( E 75 ) – E 75 – 26 ( E 763 ) – E 70 – 10 ( E 70 ) – P.T.F. Vatin – Stamora Moravita – DN 59 ( E 70 ) – DJ 588A – DN 58B – Resita ( DN 58B Moniom ) = 694 km.

  10. Ion

    – ( A 2, A 1 E 70 – A 1 E 57 – A 2 E 70 ) Centura Ljubljana – A 2 ( E 70 ) – P.T.F. Obrezje – Bregana – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 65, E 71 ) – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 73 ) – A 3 ( E 70 ) – P.T.F. Bajakovo – Batrovci – E 70 – A 1 ( E 75 ) – E 75 – 26 ( E 763 ) – E 70 – 100 – 153 – A 1 ( E 75 ) – 36 ( E 761 ) – 395 – 36 ( E 761 ) – 36 – P.T.F. Vrska Cuka – Kula – 14 – Centura Vidin ( 14 – 1 E 79 ) = 808 km.

  11. Ion

    – ( A 2 – A 79 ) Centura Maastricht – Aachen – Kerpen – Bonn – Koblenz – Mannheim – Karlsruhe – Pforzheim – Stuttgart – Ulm – Augsburg – Munchen – Rosenheim – Salzburg – Villach – Centura Ljubljana ( A 2 – A 1 – A 2, A 1 ) = 1068 km.

    – ( A 2 – A 79 ) Centura Maastricht – Aachen – Kerpen – Koln – Siegburg – Limburg an der Lahn – Frankfurt am Main – Wurzburg – Nurnberg – Munchen – Rosenheim – Salzburg – Villach – Centura Ljubljana ( A 2 – A 1 – A 2, A 1 ) = 1080 km.

  12. Ion

    – ( A 2 – A 79 ) Centura Maastricht – Liege – Saarbrucken – Strasbourg – Mulhouse – Basel – Luzern – Bellinzona – Lugano – Como – Milano – Bergamo – Brescia – Verona – Vicenza – Padova – Venetia – Trieste – Centura Ljubljana ( A 1 – A 2 – A 1, A 2 ) = 1340 km.

  13. Ion

    – ( A 2 – A 79 ) Centura Maastricht – Aachen – Kerpen – Bonn – Koblenz – Mannheim – Karlsruhe – Pforzheim – Stuttgart – Ulm – Augsburg – Munchen – Rosenheim – Innsbruck – Bolzano – Trento – Rovereto – Centura Verona ( A 22 – A 4 ) = 1084 km.

  14. Ion

    – ( O-2 – O-3 ) Centura Istanbul – Edirne – Svilengrad – Lyubimets – Harmanli – Haskovo – Plovdiv – Pazardzhik – Sofia – Pirot – Nis – Paracin – Belgrad – Sremska Mitrovica – Zupanja – Slavonski Brod – Zagreb – Samobor – Novo mesto – Ljubljana – Vrhnica – Postojna – Razdrto – Divaca – Sezana – Trieste – Palmanova – Venetia – Padova – Vicenza – Centura Verona ( A 4 – A 22 ) = 1790 km.

  15. Ion

    – ( A 6 – A 1 ) Centura Atena – Lamia – Larissa – Thessaloniki – Veles – Skopje – Kumanovo – Vranje – Leskovac – Nis – Paracin – Belgrad – Sremska Mitrovica – Zupanja – Slavonski Brod – Zagreb – Samobor – Novo mesto – Ljubljana – Vrhnika – Postojna – Razdrto – Divaca – Sezana – Trieste – Palmanova – Venetia – Padova – Vicenza – Centura Verona ( A 4 – A 22 ) = 1951 km.

  16. Ion

    – ( A 6 – A 8 ) Centura Atena – Corinth – Patras – Preveza – Igoumenitsa – Ferry boat – Brindisi – Bari – Foggia – Pescara – Ancona – Pesaro – Rimini – Cesena – Bologna – Modena – Centura Verona ( A 22 – A 4 ) = 1600 km.

  17. Ion

    – ( A 6 – A 8 ) Centura Atena – Corinth – Patras – Preveza – Igoumenitsa – Ferry boat – Brindisi – Bari – Foggia – Pescara – Ancona – Pesaro – Rimini – Cesena – Bologna – Modena – Parma – Piacenza – Milano – Como – Lugano – Bellinzona – Luzern – Basel – Mulhouse – Colmar – Strasbourg – Saarbrucken – Schwiech – Bitburg – Liege – Maastricht – Eindhoven – Utrecht – Centura Amsterdam ( A 2 – A 9 ) = 2732 km.

  18. Ion

    – ( A 1 – A 9 ) Centura Amsterdam – Amersfoort – Ede – Arnhem – Wesel –
    Oberhausen – Duisburg – Dusseldorf – Leverkusen – Koln – Siegburg – Limburg an der Lahn – Frankfurt am Main – Wurzburg – Nurnberg – Ingolstadt – Munchen – Rosenheim – Salzburg – Villach – Jesenice – Kranj – Centura Ljubljana ( A 2 – A 1 – A 2, A 1 ) = 1213 km.

  19. Ion

    – ( A 4 – A 58 ) Centura Milano – Bergamo – Brescia – Verona – Vicenza – Padova – Venetia – Portogruaro – Palmanova – Monfalcone – Trieste – Sezana – Divaca – Razdrto – Postojna – Unec – Vrhnika – Ljubljana – Novo mesto – Samobor – Zagreb – Slavonski Brod – Zupanja – Sremska Mitrovica – Belgrad – Pancevo – Varset – Deta – Gataia – Bocsa – Resita – Nod rutier Caransebes ( DN 58 – DN 6 ) = 1225 km.

  20. Ion

    – ( A 4 – A 58 ) Centura Milano – Bergamo – Brescia – Verona – Vicenza – Padova – Venetia – Portogruaro – Palmanova – Monfalcone – Trieste – Sezana – Divaca – Razdrto – Postojna – Unec – Vrhnika – Ljubljana – Novo mesto – Samobor – Zagreb – Slavonski Brod – Zupanja – Sremska Mitrovica – Belgrad – Pancevo – Varset – Denta – Rovinita Mare – Gataia – Bocsa – Resita – Nod rutier Caransebes ( DN 58 – DN 6 ) = 1212 km.

  21. Ion

    – ( A 1 – A 9 ) Centura Amsterdam – Amersfoort – Ede – Arnhem – Wesel –
    Oberhausen – Duisburg – Dusseldorf – Leverkusen – Koln – Siegburg – Limburg an der Lahn – Frankfurt am Main – Wurzburg – Nurnberg – Ingolstadt – Munchen – Rosenheim – Innsbruck – Bolzano – Trento – Rovereto – Verona – Modena – Bologna – Forli – Cesena – Rimini – Pesaro – Ancona – Pescara – Vasto – Foggia – Andria – Bari – Brindisi – Ferry boat – Igoumenitsa – Preveza – Patras – Corinth – Centura Atena ( A 8 – A 6 ) = 2827 km.

  22. Ion

    – ( A 2 – A 9 ) Centura Amsterdam – Utrecht – Eindhoven – Venlo – Monchengladbach – Kerpen – Erftstadt – Koblenz – Mannheim – Karlsruhe – Rastatt – Baden Baden – Offenburg – Freiburg im Breisgau – Basel – Luzern – Bellinzona – Lugano – Como – Milano – Piacenza – Parma – Modena – Bologna – Forli – Cesena – Rimini – Pesaro – Ancona – Pescara – Vasto – Foggia – Andria – Bari – Brindisi – Ferry boat – Igoumenitsa – Preveza – Patras – Corinth – Centura Atena ( A 8 – A 6 ) = 2739 km.

  23. Ion

    – ( A 2 – A 9 ) Centura Amsterdam – Utrecht – Eindhoven – Weert – Maastricht – Liege – Malmedy – Luxembourg – Thionville – Metz – Nancy – Selestat – Colmar – Mulhouse – Saint Louis – Basel – Luzern – Bellinzona – Lugano – Como – Milano – Piacenza – Parma – Modena – Bologna – Forli – Cesena – Rimini – Pesaro – Ancona – Pescara – Vasto – Foggia – Andria – Bari – Brindisi – Ferry boat – Igoumenitsa – Preveza – Patras – Corinth – Centura Atena ( A 8 – A 6 ) = 2721 km.

  24. Ion

    – M 43 P.T.F. Csanadpalota – Nadlac II – A 1 – DN 69 ( E 671 ) – DN 59 ( E 70 ) – DN 58B – DN 58 – DN 6 ( E 70 ) – DN 6 ( E 70, E 79 ) – DN 6 ( E 70 ) – DN 6F – DN 6 ( E 70 ) – DN 5B – DN 5 ( E 70, E 85 ) – P.T.F. Giurgiu – Ruse 2 ( E 70, E 85 ) = 691 km.

    – M 43 P.T.F. Csanadpalota – Nadlac II A 1 – Nadlac – Pecica – Arad – Sagu – Vinga – Ortisoara – Timisoara – Sag – Jebel – Voiteg – Birda – Sculia – Gataia – Maureni – Ghertenis – Berzovia – Bocsa – Resita – Soceni – Brebu – Paltinis – Caransebes – Buchin – Sadova Veche – Armenis – Teregova – Domasnea – Cornea – Plugova – Mehadia – Toplet – Orsova – Gura Vaii – Drobeta – Turnu Severin – Simian – Strehaia – Filiasi – Craiova – Caracal – Rosiori de Vede – Alexandria – Ghimpati – Giurgiu – P.T.F. Giurgiu – Ruse 2 ( E 70, E 85 ) = 691 km.

  25. Ion

    – ( A 1 – A 9 ) Centura Amsterdam – Amersfoort – Ede – Arnhem – Wesel – Oberhausen – Duisburg – Dusseldorf – Leverkusen – Koln – Siegburg – Limburg an der Lahn – Frankfurt am Main – Wurzburg – Nurnberg – Ingolstadt – Munchen – Rosenheim – Salzburg – Villach – Jesenice – Kranj – Ljubljana – Novo mesto – Samobor – Zagreb – Slavonski Brod – Zupanja – Sremska Mitrovica – Belgrad – Pancevo – Varset – Moravita – Denta – Deta – Nod rutier Voiteg ( DN 59 – DN 58B ) = 1870 km.

  26. Ion

    – ( A 4 – A 58 ) Centura Milano – Bergamo – Brescia – Verona – Vicenza – Padova – Venetia – Portogruaro – Palmanova – Monfalcone – Trieste – Sezana – Divaca – Razdrto – Postojna – Unec – Vrhnika – Ljubljana – Novo mesto – Samobor – Zagreb – Slavonski Brod – Zupanja – Sremska Mitrovica – Belgrad – Pancevo – Varset – Moravita – Denta – Deta – Nod rutier Voiteg ( DN 59 – DN 58B ) = 1121 km.

  27. Ion

    – ( DN 19 – DJ 194 – DN 19A ) Nod rutier Satu Mare – Carei – Valea lui Mihai – Sacueni – Oradea – Salonta – Chisineu Cris – Arad – Sagu – Vinga – Ortisoara – Timisoara – Sag – Jebel – Voiteg – Deta – Denta – Moravita – Varset – Pancevo – Bavaniste – Kovin – Smederevo – Radinac – Paracin – Nis – Leskovac – Vranje – Kumanovo – Skopje – Veles – Thessaloniki – Larissa – Lamia – Centura Atena ( A 1 – A 6 ) = 1523 km.

  28. Ion

    – ( M 30 – 304 ) Centura Miskolc – Budapesta – Kecskemet – Szeged – Subotica – Novi Sad – Belgrad – Paracin – Nis – Leskovac – Vranje – Kumanovo – Skopje – Veles – Thessaloniki – Larissa – Lamia – Centura Atena ( A 1 – A 6 ) = 1619 km.

  29. Ion

    – P.T.F. rutiere Romania: Sighetu Marmatiei, Halmeu, Petea, Urziceni, Valea lui Mihai, Sacueni, Bors, Salonta, Varsand, Turnu, Nadlac II, Nadlac I, Cenad, Valcani, Lunga, Jimbolia, Foeni, Stamora Moravita, Naidas, Portile de Fier 1, Portile de Fier 2, Calafat, Bechet, Turnu Magurele, Zimnicea, Giurgiu, Ostrov, Negru Voda, Vama Veche, Constanta Sud – Agigea, Galati, Oancea, Albita, Sculeni, Stanca, Radauti Prut, Siret, Vicovu de Sus.

  30. Ion

    Tranzit, Romania!

    – ( A 3 – A 5 ) Nod rutier Sredanci – Zupanja – Sremska Mitrovica – Belgrad – Pancevo – Varset – Moravita – Denta – Rovinita Mare – Gataia – Bocsa – Resita – Caransebes – Otelu Rosu – Nod rutier Hateg ( DN 68 – DN 66 ) = 467 km.

    – ( A 3 – A 5 ) Nod rutier Sredanci – Zupanja – Sremska Mitrovica – Belgrad – Pancevo – Varset – Moravita – Denta – Rovinita Mare – Gataia – Bocsa – Resita – Caransebes – Nod rutier Orsova ( DN 6 – DN 57 ) = 484 km.

  31. Ion

    De luat la cunostiinta!

    Nodul rutier Sredanci este cel mai important nod rutier din Croatia prin care se face legatura cea mai scurta cu vestul Europei si face legatura cea mai scurta intre Croația, Ungaria, Bosnia Herțegovina, Serbia si astfel se va scoate definitiv traficul greu international din Timisoara si de pe ruta Timisoara – Lugoj – Caransebes si Timisoara – Lugoj – Deva care sunt rute ocolitoare, deoarece se ocoleste foarte multi km!

  32. Ion

    Cea mai scurta ruta europeana de transport rutier:

    – ( A 3 E 70 – A 5 E 73 – A 3 E 70, E 73 ) Nod rutier Sredanci – A 3 ( E 70, E 73 ) – A 3 ( E 70 ) – P.T.F. Bajakovo – Batrovci – E 70 – A 1 ( E 75 ) – E 75 – 26 ( E 763 ) – E 70 – E 75 – 100 – 153 – A 1 ( E 75 ) – Nod rutier Centura Nis ( A 1 E 75 – A 4 E 80 ) = 400 km.

    – ( A 3 – A 5 ) Nod rutier Sredanci – Zupanja – Sremska Mitrovica – Belgrad – Paracin – Nod rutier Centura Nis ( A 1 – A 4 ) = 400 km.

  33. Ion

    – ( A 3 – A 13 ) Centura Luxembourg – Schengen – Merzig – Saarlouis – Saarbrucken – Zweibrucken – Pirmasens – Landau in der Pfalz – Karlsruhe – Pforzheim – Stuttgart – Ulm – Augsburg – Munchen – Rosenheim – Salzburg – Villach – Jesenice – Kranj – Ljubljana – Novo mesto – Samobor – Zagreb – Kutina – Novska – Nova Gradiska – Slavonski Brod – Nod rutier Sredanci ( A 3 – A 5 ) = 1269 km.

  34. Ion

    – ( A 1 – A 9 ) Centura Amsterdam – Amersfoort – Ede – Arnhem – Emmerich am Rhein – Wesel – Oberhausen – Duisburg – Dusseldorf – Leverkusen – Koln – Siegburg – Limburg an der Lahn – Frankfurt am Main – Wurzburg – Nurnberg – Ingolstadt – Munchen – Rosenheim – Salzburg – Spittal – Villach – Jesenice – Kranj – Ljubljana – Novo mesto – Samobor – Zagreb – Kutina – Novska – Nova Gradiska – Slavonski Brod – Nod rutier Sredanci ( A 3 – A 5 ) = 1565 km.

  35. Ion

    – ( S 2 – 7 – S 8 ) Centura Varsovia – Mszczonow – Rawa Mazowiecka – Tomaszow Mazowiecki – Piotrkow Trybunalski – Czestochowa – Katowice – Bielsko Biala – Zilina – Martin – Ziar nad Hronom – Zvolen – Dobra Niva – Hotianske Nemce – Sahy – Vac – Dunakeszi – Budapesta – Dunaujvaros – Szekszard – Bataszek – Mohacs – Beli Manastir – Osijek – Dakovo – Nod rutier Sredanci ( A 5 – A 3 ) = 1006 km.

  36. Ion

    – ( 1 – 14 ) Centura Vidin – Kula – Vrska Cuka – Zajecar – Boljevac – Paracin – Belgrad – Sremska Mitrovica – Zupanja – Nod rutier Sredanci ( A 3 – A 5 ) = 462 km.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 × three =