A fost semnat contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate al Autostrăzii Sibiu-Piteşti

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a semnat luni cu asocierea Spea Ingegneria Europea (Italia) – Tecnic Consulting Engineering România contractul pentru revizuirea-actualizarea studiului de fezabilitate al Autostrăzii Sibiu-Piteşti, valoarea acestuia fiind de 29,075 milioane de lei, fără TVA. foto

„Am solicitat prestatorului să înceapă cu sectoarele mai puţin dificile, loturile 1 şi 5 (Sibiu-Boiţa şi Curtea de Argeş-Piteşti, n.r.), astfel încât implementarea proiectului să se realizeze cât mai repede. În aceste condiţii, lucrările efective la autostrada Sibiu – Piteşti ar putea începe în 2016. Acest proiect a fost identificat în Master Planul General de Transport ca fiind prioritate zero, astfel închizându-se Coridorul IV Pan European, Nădlac – Constanţa“, a declarat Narcis Neaga, directorul general al CNADNR, potrivit unui comunicat oficial al instituției.

Finanţarea proiectului este asigurată din Fonduri de Coeziune (85%) şi bugetul de stat (15%). CNADNR a anunţat la finele lunii mai că va semna contractul cu asocierea româno-italiană, după ce Curtea de Apel Bucureşti a respins contestaţia formulată de firmele Romair şi Dongbu (Coreea de Sud).   La începutul lunii martie, premierul Victor Ponta a declarat că a fost anunţat că către ministrul Transporturilor de la acea dată, Ioan Rus, că rezultatul licitaţiei pentru studiul de fezabilitate al autostrăzii Sibiu-Pieşti a fost contestat imediat după atribuirea contractului, insistând astfel pentru schimbarea legislaţiei achiziţiilor.   „Domnul Rus mi-a dat o veste bună şi una proastă. Vestea bună e că s-a dat câştigătorul pentru studiul de fezabilitate la Piteşti-Sibiu. Vestea proastă este că imediat s-a depus contestaţie“, a spus atunci Ponta.

În luna februarie, CNADNR a atribuit asocierii Spea Ingineria Europea – Tecnic Consulting Engineering contractul de 29 milioane lei pentru revizuirea studiului de fezabilitate al autostrăzii Sibiu – Piteşti, cu o lungime de circa 120 de kilometri.   Contractul are o durată de 17 luni şi implică realizarea de studii de trafic şi privind alternative de traseu, investigaţii de teren, activităţi de proiectare, evaluarea impactului asupra mediului, analiza cost-beneficiu şi modelul financiar, precum şi pregătirea documentaţiei de atribuire pentru viitoarele contracte de lucrări.   Contractul este împărţit în cinci secţiuni. Pentru tronsonul Sibiu – Boiţa (lotul 1) şi Curtea de Argeş – Piteşti (lotul 5), studiul trebuie realizat în maximum cinci luni, iar pentru celelalte secţiuni perioada de livrare a studiului este de până la 12 luni.   Autostrada Sibiu – Piteşti, una din cele mai aşteptate din România, a figurat în prima variantă a Master Planului de Transport ca viitor drum expres, fiind încadrată ulterior, în urma dezbaterilor publice, ca proiect de autostradă, necesitând o investiţie estimată de 1,67 miliarde euro.

Sursa: Adevarul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

four × 3 =