Jacob German a fost arestat în această ..." />

A fost odată în 20 mai…

Jacob German a fost arestat în această zi – 20 mai, în 1899, pentru conducere cu viteza de 12 mile la ora (aproape 20km/h) in America. Limita de viteză era pe atunci de 8 mile la ora între străzi și 4 mile la ora în intersecţii.

Omul a fost suficient de ghinionist cât să fie amintit pentru totdeauna ca fiind „primul bărbat arestat pentru că a condus o mașină prea repede”, în urmă cu 121 de ani, după cum a povestit New York Times.

Ceea ce este atât de fascinant despre arestarea lui German este cât de ciudat sună astăzi. Viteza lui de rulare a fost considerată o ofensă insuportabilă. Conducea o mașină electrică şi a fost urmărit pentru viteză de un polițist pe bicicletă, John Schuessler din Brigada de patrulă pe biciclete. Acesta era deja cotat drept unul dintre cei mai conştiincioşi oameni ai legii, oprise cai speriaţi şi arestase mai mulţi biciclişti care mergeau prea repede. De aceea era numit “Teroarea vitezomanilor”.

Jacob German, pe atunci, în vârstă de 26 de ani, a obținut un post de șofer de taxi la compania Electric Vehicle Company, un serviciu de taxi început cu câțiva ani mai devreme de un magnat vizionar William C. Whitney. Pe vremea aceea, vehiculele electrice le depășeau de fapt ca număr pe cele pe benzină, iar Whitney urma să urce valul mașinii electrice spre viitor.

„Compania a fost notificată, iar membrii acesteia au fost uimiți”, a relatat Times după arestarea fără precedent a lui German. Pedeapsa a fost de 150 de dolari amendă şi o noapte la închisoare. Din păcate, compania de vehicule electrice s-a confruntat cu curând cu probleme mult mai mari, întrucât Whitney a visat prea mare și s-a extins prea repede. Până în 1907, compania dăduse faliment, ucigând astfel visul de mărire al mașinii electrice.

În anul 1899, străzile nu aparțineau unor bâzdâgănii noi, numite mașini. În schimb, caii  îmblânziţi trăgeau căruțele, oamenii se plimbau și copiii se jucau la un loc, pe străzi. Nu exista niciun fel de trecere neregulamentară a străzii. Nu exista nici conceptul de străzi văzute ca niște benzi rapide dedicate pentru mașinile lipsite de oameni și cai. De aceea, New York Times, în 1899,  putea numi 20 km/ h o „viteză nesăbuită” la care poţi „să-ţi rupi gâtul”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

8 + 2 =