Numărul 22 al Reviste..." />

A apărut numărul 22 al Revistei Mişcarea

Numărul 22 al Revistei Mișcarea este o ediţie tematică dedicată în proporţie de 70% impactului Acordului ACTA asupra Transporturilor şi Transportatorilor.

Revista Mișcarea este disponibilă la chioșcurile şi magazinele cu difuzarea presei R-Kiosk din reţeaua Hiparion și în benzinăriile Petrom-V, Rompetrol şi Moll. Ne găsiți pe Facebook şi Twitter.

Din sumar:

INTERVIU Relu Fenechiu: ACTA este lipsit de credibilitate democratică 

Pag. 43 “Consider că, atunci când s-a elaborat şi negociat ACTA, tocmai asta s-a dorit, şi anume evitarea unei consultări publice, fapt demonstrat şi de modul în care textul acordului a ajuns în atenţia opiniei publice, căpătând un caracter conspirativ. Nu s-a dorit o dezbatere publică, din dorinţa de a-l impune aşa cum a fost elaborat, pentru a satisface probabil anumite grupuri de interese. De aceea a fost evitată consultarea unor forumuri multilaterale din domeniile vizate de Acord, precum Organizaţia Mondială pentru Proprietate Intelectuală şi Organizaţia Mondială a Comerţului, instituţii care oferă garanţii procedurale clare. Această lipsă de transparenţă a negocierilor face ACTA lipsit de credibilitate democratică.”

EVENIMENT ACTA – un abuz sau o lege necesară?

Pag. 19 Trebuie să te informezi, când cumperi o găină din Obor, dacă nu cumva e furată… Să faci o anchetă. Iar de câte ori cumperi ceva din Obor, o ridiche, un ou, un kil de brânză etc., trebuie să-i ceri vânzătorului produsului actele de provenienţă, la fiecare produs în parte, apoi să te duci să verifici valabilitatea documentului, ce poate fi falsificat… Dar dacă instituţia care certifică valabilitatea documentului e mână-n mână cu vânzătorul? Mori de foame până ai ajuns acasă cu găina, ridichea, oul şi kilul de brânză necontrafăcute? Cam da…

INVESTIGAȚII Sunt conştienţi transportatorii de riscurile implementării ACTA în România?

Pag. 23 Atitudinea transportatorilor rutieri faţă de implicaţiile ACTA, în condiţiile în care de-a lungul anilor, la implementarea unei legi, autorităţile române au dat dovadă de exces de zel faţă de cele din alte ţări UE, diferă. Ceea ce seamănă e faptul că nici unul nu a studiat documentul în cauză, pentru a încerca să înţeleagă cum îi va influenţa acesta afacerea.

ANALIZĂ ACTA duce la efectele scontate?

Pag. 34 Întrebarea care se pune e dacă modificările legislative de gen ACTA pot aduce plusul pe care unii speră să-l impună, în condiţiile în care doar implementarea practică potrivită face diferenţa dintre intenţie şi reuşită.

ANALIZĂ Întrebări justificate despre ACTA în Transporturi

Pag. 32 Transportatorul desfăşoară o activitate ce-l expune la riscuri, chiar când respectă procedurile de lucru. Deteriorarea mediului de afaceri prin reglementări gen ACTA creşte direct riscurile şi pentru transportator. Textul ACTA nu are prevederi care să afecteze direct transportatorul, dar trebuie monitorizată implementarea.

IDEI IN MIŞCARE ACTA în dezbatere publică: care este impactul asupra Transporturilor

Pag. 51 Domeniul Transporturilor, care e veriga de legătură în lanțul producător – distribuitor – autoritate publică – consumator final, este vizat de viitoarea reglementare ACTA, întrucât o abordare strategică a contrafacerii implică intervenția cu diferite instrumente civile, penale, contravenționale, proceduri vamale asupra operatorului de transport, care este cel mai aproape de consumator sau de punctul în care mărfurile contrafăcute sunt introduse pe piață.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

5 × 4 =