A apărut nr. 20 al Re..." />

A apărut numărul 20 al Revistei Mişcarea

Vă anunţăm că a apărut nr. 20 al publicaţiei noastre. Revista Mişcarea e o publicaţie lunară quality, dedicată articolelor, analizelor şi interviurilor din piaţa Transporturilor, precum şi problemelor contemporane româneşti şi europene.

Revista Mişcarea e disponibilă la chioșcurile de difuzare și în rețelele de benzinării Petrom, Rompetrol şi Mol. Ne găsiți pe Facebook şi Twitter.

Din sumar:

• DINAMICA UE Iarna capitalismului european pe ulița balcanilor.

“Iarna care a coborât peste toată Europa, dar mai ales peste Balcani, este privită de mulți dintre noi ca un fapt rău. Se fac deja calcule în toate domeniile. Cad guverne. Inflația urcă. Veniturile multora scad și se vor mai menține o vreme pe acest trend. Transporturile rutiere, navale, aeriene au fost date peste cap. Dunărea a înghețat pe kilometri întregi, iar Marea Neagră, din Pontul Euxin, a devenit pontul de gheață.”

INVESTIGAŢII Conflicte de interese la vârful DRDP Timiș.

“Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timiș (DRDP Timiș) e un adevărat studiu de caz privitor la sifonarea banilor publici destinați construcției de drumuri din România spre buzunare private. Situația de la DRDP Timiș are câte puțin din toate ingredientele afacerilor cu asfalt care asigură succesul acestora. Gineri ce sunt șefii soacrelor lor, soacre și soții de directori generali care au drept afacere privată hrănirea angajaților regilor asfaltului, tați activi în firme private de construcții de drumuri, ai căror copii sunt la conducerea regionalei – sunt câteva exemple de conflicte de interese în cadrul regionalei.”

ANALI Cinci ani de UE – între pragmatism şi dezamăgire.

“Au trecut cinci ani de la intrarea României în UE. Aniversare sau… comemorare? E mai bine acum pentru cetăţenii noştri? Le-a crescut nivelul de trai? Au avut ei posibilitatea să se bucure de generozitatea acestui club select? A răspuns şi răspunde UE aşteptărilor pe care le-au avut cei mai mulţi români? Românii au ajuns la o productivitate comparabilă cu cea comunitară? Au dreptul la o dezvoltare economică egală cu partenerii din Vest sau sunt victimele unei acerbe concurenţe neloiale, tocmai datorită startului diferit? Corectează cineva aceste incongruenţe? Respectă românii legislaţia europeană, la care „au achiesat” de bună voie şi nesiliţi de nimeni? Sau abia acum încep să afle ce-i aşteaptă şi dau în teoria conspiraţiilor?”

INTERVIU Aurel Petrescu: „Viscolul nu justifică chinuirea șoferilor pe șosele”.

“Aurel Petrescu este unul dintre specialiștii români a cărui carieră a fost indisolubil legată de drumurile noastre naționale. Încă de la terminarea facultății, cu peste 40 de ani în urmă, Petrescu a lucrat în Ministerul Transporturilor, ajungând la funcția de director general delegat al Administrației Naționale a Drumurilor. Aceasta este instituţia care a fost transformată ulterior în actuala Companie Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR). Dată fiind experiența sa vastă la conducerea companiei, am dorit să aflăm opinia sa de specialist privitoare la deszăpezirea drumurilor naționale.”

INVESTIGAŢII Cât a pierdut economia naţională din cauza iernii.

“Economia națională ar putea înregistra în acest an o scădere de 1% din PIB. Iarna mai grea și lungă decât în anii precedenți, bâlbâielile responsabililor care au dat din colț în colț când au trebuit să-și arate eficiența în acțiunile de curățare de nea a șoselelor și căilor ferate, natura contractelor de deszăpezire semnate cu băieții deștepți în anii 2008 – 2009, toți acești factori au contribuit la blocarea transporturilor rutiere, navale și feroviare.”

ANALIZĂ Căşuneanu a pus ochii pe Autostrada Transilvania.

“După câţiva ani de anonimat, Costel Căşuneanu reapare în licitaţiile cu asfalt. El vrea să participe la construirea unui tronson din Autostrada Transilvania. Acum doi ani, a primit mandat de reţinere, în urma unui scandal de corupţie. Ulterior a intrat într-un con de umbră şi nu a mai câştigat nici un contract important de infrastructură. Presa a relatat, spre exemplu, că firma sa a fost poate singura importantă ce a înregistrat pierderi în anul 2010, în bănosul sector al contractelor cu asfalt plătite de stat.”

GEOTRANSPORTURI Pâlpâie chiar şi lampa Rusiei. Război pe faţă pentru drumurile gazului spre Europa.

“Puţini cred că ruşii n-au atât de mult gaz pe cât se laudă. Ei nu pot satisface nici necesarul Europei, dar pretind că pot vinde oricât. De fapt, speră să pună mâna iar pe resursele ţărilor din Asia Centrală şi să reexporte. Să sperăm că iarna ce-a trecut a fost decisivă. Crivăţul poate convinge UE să ia o decizie: ori caută alternative, ori rămâne cu mâna întinsă spre Moscova.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

3 × two =