Iarna este p..." />

5 lucruri de făcut cu maşina la terminarea iernii

Iarna este pe ducă, iar maşina ta nu mai este captivă într-un morman de zăpadă, soarele având grijă să topească şi ultimii nămeţi. Însă, dacă maşina a fost imobilizată câteva săptămâni iarna asta, ar fi bine ca, înainte să te reapuci să o utilizezi în mod normal, să faci următoarele lucruri. Pentru a evita probleme tehnice nedorite. foto

1. Nu omorâţi bateria

Cei mai mulţi şoferi uită de maşină odată ce dă prima ninsoare, iar maşina începe să fie îngropată în zăpadă. Dacă nu aţi fost prevăzători şi nu aţi deconectat bateria (ştiind că urmează să ţineţi maşina imobilizată mult timp în frig), este cazul să fiţi precauţi la prima pornire după o pauză lungă. 

Dacă în timpul ierdnii nu i-aţi mai „dat o cheie” o dată la o săptămână-două, este foarte probabil ca puterea bateriei să fi scăzut simţitor din cauza gerului. Deci, înainte de a porni motorul, lăsaţi câteva secunde contactul pus, chiar dacă vorbim de un motor pe benzină. Astfel, bateria se activează uşor, nu brusc.

După care învârtiţi cheia în contact şi vedeţi ce se întâmplă. Dacă motorul porneşte repede, e bine, lăsaţi-l să meargă la ralanti, fără să-l turaţi şi fără a avea aprinse farurile sau instalaţia multimedia ori climatizarea.

Dacă motorul se căzneşte să pornească, nu insistaţi. După ce auziţi demarorul de 4-5 ori cum se învârte, luaţi contactul şi aşteptaţi un minut. După care puteţi reîncerca să porniţi maşina, dar, dacă se repetă ”gâfăiturile” fără succes, încetaţi manevra.

Bateria trebuie să dea curent mai multor consumatori: pompa de combustibil, sistemul de injecţie, demarorul. Dacă sunteţi încăpăţânaţi şi menţineţi contactul, nu faceţi altceva decât să o consumaţi şi mai mult, iar motorul se poate îneca, în plus elementele menţionate putându-se defecta… citește tot pe www.promotor.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

2 × 3 =